Feedback – Ditt viktigste lederverktøy

Vet du hva du skal gjøre for å skape en god tilbakemeldingskultur i din bedrift?

For å få optimalt utbytte av arbeidsdagen trenger de ansatte både positive og konstruktive tilbakemeldinger.

Likevel syndes det mye, og på mange arbeidsplasser er tilbakemeldingskulturen dessverre nesten fraværende. En lite populær gjenganger I norske medarbeiderundersøkelser er “ mangel på feedback”

Det er risikabelt, for fravær av tydelige tilbakemeldinger svekker utvikling og vekst, og kan i verste fall føre til konfliktfylt arbeidsmiljø og sykefravær.

I dette kurset vil du lære hvordan du som leder blir enda bedre på å gi og motta tilbakemeldinger. Og ikke minst vil du lære hvordan du helt konkret får med deg alle ansatte på å bygge en felles tilbakemeldingskultur.

Læringsutbytte

  • Ny forståelse for hvor viktig det er med effektive og ferske tilbakemeldinger, ansikt til ansikt.
  • Kunnskap om hvordan mangel på tydelige tilbakemeldinger fører til at konflikter oppstår.
  • Teknikk for hvordan du kan gi en god tilbakemelding I løpet av 20 sekunder.
  • Kunnskap om de fire viktigste områdene du gir tilbakemeldinger på.
  • Enkel teknikk for hvordan du gir den negative tilbakemeldingen på en konstruktiv og vennlig måte.
  • Økt kunnskap om hvorfor mottaker ofte går I forsvarsposisjon og hvordan du kan hindre det, ved å være en god avsender.
  • Svært viktig forståelse for at tilbakemeldinger I de aller fleste tilfeller ikke er personlige.
  • Konkrete metoder for hvordan du skiller mellom sak og person.
  • Økt bevissthet om hvorfor du som leder bør be om tilbakemeldinger fra dine medarbeidere.
  • Enkle teknikker for hvordan du lærer deg å ta i mot konstruktiv tilbakemelding  og bruke den til noe positivt.
  • Konkret handlingsplan for hvordan du som leder kan bygge en god tilbakemeldingskultur I din virksomhet eller ditt team.
  • Personlig veiledning I hvordan du som leder kan styrke din rolle som kommunikator.

Kurset passer for

Alle ledere som alltid vil forbedre sin kommunikasjon og som vil bygge og vedlikeholde en god tilbakemeldingskultur.
Mellomledere og avdelingsledere som har (utfordrende) personalansvar.
HMS/HR-ansvarlige som har ansvar for å oppgradere og styrke internkommunikasjonen.
Ansatte som nylig er blitt ledere.

Om kursholder

Rita Enstad-Karlsen gløder for at god ledelse og gode kommunikasjonsferdigheter henger uløselig sammen.

Hun er en etterspurt foredragsholder og kursene hennes er svært engasjerende og ”spot on”. Hun legger vekt på aktiv læring og  er veldig tydelig på at publikum både skal få aha opplevelser, inspirasjon og effektive verktøy.

Rita har jobbet med kommunikasjon i over 26 år.

Både som Regissør  av Tv-dokumentarer, Tv–journalist, programleder, redaksjonsleder og kursleder i presentasjonsteknikk og intern kommunikasjon.

Siden høsten 2017 har hun holdt kurs og foredrag om kommunikasjon og tilbakemeldinger i over 100 ulike virksomheter.

Ofte stilte spørsmål

  • Hva slags servering er det på kurset?

  • Hvilke påmeldingsregler gjelder?

  • Vil det bli delt ut undervisningsmateriell?

  • Er kurslokale tilrettelagt funksjonshemmede?

  • Kan kurset leveres bedriftsinternt?

  • Hvordan søke om OU-fond midler til kurs hos Virke?

  • Har du spørsmål om et kurs?

Illustrasjon av et par med mange spørsmål

Vi holder også andre kurs og konferanser. Håper vi sees!

  1. Kurs i arbeidsrett fra A–Å

    Er du arbeidsgiver er det nødvendig å ha full oversikt over de viktigste spørsmålene innen arbeidsrett, fra ansettelse til arbeidstid, sykefravær, oppfølging og eventuell oppsigelse eller avskjed.

  2. Medarbeiderengasjement

    Hvordan skaper du en engasjert og lønnsom bedriftskultur? Få innsikt og konkrete verktøy til å skape det fundamentet du trenger for å øke medarbeiderengasjementet, løfte virksomhetens lønnsomhet og gjøre lederhverdagen din enklere!

  3. Gravferd Fagkurs Trinn III

    Kurset vil forbedre deg i arbeidet som gravferdstaler, eller du vil lære det du trenger for å prøve deg som gravferdstaler. Det vil også være fokus på god rådgivning og kundebehandling, og vi tar for oss den digitale kundereisen.

  4. Rettigheter og plikter ved arbeidstakers sykefravær

    Lær hvordan du håndterer sykefraværet på en korrekt måte. At rettigheter og plikter i denne forbindelse gjennomgås på en god måte, er viktig både for deg og den ansatte.

  5. Teamledelse

    Hvordan kan du inspirere og videreutvikle ditt team? Som leder for et team, en avdeling eller et firma, innehar du en nøkkelrolle.

Se alle kurs og konferanser