Kurs i forbrukerkjøpsloven

Vil du lære mer om forbrukernes rettigheter og hvordan man bør håndtere reklamasjonssaker? Har forbruker rett til å klage eller ikke? Dette kurset handler om håndtering av reklamasjoner.

Læringsutbytte

Selger du varer til forbrukere må være du kjent med reglene i forbrukerkjøpsloven, og hvordan du forholder deg ved reklamasjoner. Har du ikke nok kunnskap om reglene kan det medføre unødvendige kostnader og misfornøyde kunder. Målet med dagen er å gjøre deg i stand til å håndtere reklamasjonssaker på betryggende vis.

Innhold

Vi går gjennom følgende temaer:

  • Reklamasjonsreglene
  • Hva skal til for at det foreligger en kjøpsrettslig mangel?
  • Kundens krav ved forsinkelser og mangler, som tilbakeholding av kjøpesum, reparasjon/ny vare, prisavslag, heving, erstatning
  • Selgers rettigheter
  • Forskjellen mellom reklamasjon og garanti
  • Angrerett

Kurset gjennomføres i seminararbeidsform med en kombinasjon av forelesning, diskusjoner og erfaringsdeling.

Kurset passer for

Ledere og ansatte med ansvar for kundeservice og reklamasjoner.

Ofte stilte spørsmål

  • Hva slags servering er det på kurset?

  • Hvilke påmeldingsregler gjelder?

  • Vil det bli delt ut undervisningsmateriell?

  • Er kurslokale tilrettelagt funksjonshemmede?

  • Kan kurset leveres bedriftsinternt?

  • Hvordan søke om OU-fond midler til kurs hos Virke?

  • Har du spørsmål om et kurs?

Illustrasjon av et par med mange spørsmål

Vi holder også andre kurs og konferanser. Håper vi sees!

  1. Økonomikurs del en

    Målet med kurset er å gi deg nye "knagger" å henge økonomikunnskapen på. Du vil få verktøy og maler du lett kan implementere i eget arbeid.

  2. Franchisekonferansen 2020

    Egeneid vs franchise - når bør du velge hva?

  3. Økonomikurs del to

    Målet med kurset er å gi deg nye "knagger" å henge økonomikunnskapen på. Du vil få verktøy og maler du lett kan implementere i eget arbeid.

  4. Har du behov for å komme deg ut av leiekontrakten?

    Hva gjør du med leiekontrakten om du må stenge eller flytte butikken? Våre advokater veileder deg gjennom sentrale temaer knyttet til dette.

  5. Lovpålagt HMS-kurs for øverste leder

    Få nødvendig opplæring i HMS i i henhold til alle krav i arbeidsmiljøloven.

Se alle kurs og konferanser