Search Results here!

Kurs i forbrukerkjøpsloven

Vil du lære mer om forbrukernes rettigheter og hvordan man bør håndtere reklamasjonssaker? Har forbruker rett til å klage eller ikke? Dette kurset handler om håndtering av reklamasjoner.

Læringsutbytte

Selger du varer til forbrukere må være du kjent med reglene i forbrukerkjøpsloven, og hvordan du forholder deg ved reklamasjoner. Har du ikke nok kunnskap om reglene kan det medføre unødvendige kostnader og misfornøyde kunder. Målet med dagen er å gjøre deg i stand til å håndtere reklamasjonssaker på betryggende vis.

Innhold

Vi går gjennom følgende temaer:

  • Reklamasjonsreglene
  • Hva skal til for at det foreligger en kjøpsrettslig mangel?
  • Kundens krav ved forsinkelser og mangler, som tilbakeholding av kjøpesum, reparasjon/ny vare, prisavslag, heving, erstatning
  • Selgers rettigheter
  • Forskjellen mellom reklamasjon og garanti
  • Angrerett

Kurset gjennomføres i seminararbeidsform med en kombinasjon av forelesning, diskusjoner og erfaringsdeling.

Kurset passer for

Ledere og ansatte med ansvar for kundeservice og reklamasjoner.

Ofte stilte spørsmål

  • Hva slags servering er det på kurset?

  • Hvilke påmeldingsregler gjelder?

  • Vil det bli delt ut undervisningsmateriell?

  • Er kurslokale tilrettelagt funksjonshemmede?

  • Kan kurset leveres bedriftsinternt?

  • Hvordan søke om OU-fond midler til kurs hos Virke?

  • Har du spørsmål om et kurs?

Illustrasjon av et par med mange spørsmål

Vi holder også andre kurs og konferanser. Håper vi sees!

  1. Kurs i forhandlingsteknikk

    For å lykkes i forhandlinger må du kunne håndtere både hindringene og mulighetene som ligger i forhandlingssituasjonen. Dette kurset viser deg hvordan.

  2. Markedsføring på Facebook

    Lær hvordan du setter opp annonser på Facebook. Meld deg på kurs og få en effektiv innføring i Facebook-annonsering for bedrifter.

  3. Digital Bootcamp

    Lær hvordan du kan bruke digitale kanaler til å bygge merkevare og drive salg.

  4. Rettigheter og plikter ved arbeidstakers sykefravær

    Lær hvordan du håndterer sykefraværet på en korrekt måte. Alle vil før eller siden komme i en situasjon hvor en ansatt blir syk eller får syke barn. At rettigheter og plikter i denne forbindelse håndteres på en god måte, er viktig både for deg og den ansatte.

Se alle kurs og konferanser