Virke Gravferd Fagkurs Trinn I del I

Bli med på vårt grunnleggende fagkurs for gravferdskonsulenter. Du vil få bedre forståelse, samt utvide ditt nettverk og kunnskapsområde innen gravferdsbransjen. Kurset varer i fem dager.

Vi går gjennom følgende temaer:

  • Virke gravferds vedtekter, standard og regler
  • Trygdekunnskap for gravferdsbransjen
  • Kommunikasjon og kvalitet
  • Kundebehandling - Hvordan takle klager
  • Forståelse av kalkulasjon for begravelsesbyråer
  • Generelt om prisopplysning for gravferd
  • Etikk og retningslinjer på sosiale medier og web
  • Besøk til lokale begravelsesbyråer
  • Moderne byrådrift
  • Hvordan forebygge utbrenthet

Om fagkurset:

  • Kurset passer for gravferdskonsulenter og deg som ønsker å kvalifisere deg til å bli daglig leder av et byrå.
  • For å delta på Virke Gravferd Fagkurs må byrået ditt være medlem i Virke.
  • Kurset gjennomføres som en kombinasjon av forelesning, diskusjoner, gruppearbeid og erfaringsdeling.
  • På fagkurset har vi et stort utvalg av dyktige foredragsholdere til de forskjellige innleggene.
  • Gravferd Fagkurs Trinn I består av del I og del II. Del II blir avholdt i mars året etter, se vårprogrammet.

Mandag

  • : Registrering

  • : Virke Gravferds vedtekter og standard for god gravferdskikk

    Ved Åse Skrøvset, bransjeleder Virke gravferd

  • : Lunsj

  • : Sosiale medier og etiske problemstillinger

    Ved Eirik Norman Hansen

  • : Klagebehandling. Hvordan takle klager

    Ved Åse Skrøvset, bransjeleder Virke gravferd

  • : Ut å spise

    Middag (ekskl. drikke) er inkludert i kursprisen.

Tirsdag

  • : Forståelse av kalkulasjon for begravelsesbyråer

    Ved Jan Willy Løken, Jølstad

  • : Lunsj

  • : Generelt om prisopplysninger for gravferd

    Ved Jan Willy Løken, Jølstad

Onsdag

  • : Hvordan ta vare på deg selv og andre for å hindre utbrenthet

    Ved Steinar Klausen

  • : Lunsj

  • : Trygdekunnskap for gravferdsbransjen oppgaver

    Ved Helene Størkson Mjåtvedt, NAV

Torsdag

  • : Byråbesøk

    Besøk til tre byråer MJ-FONUS-Jølstad

  • : Byråbesøk

    Besøk til tre byråer MJ-FONUS-Jølstad

  • : Felles avreise til Jølstad og felles Lunsj

  • : Besøk hos Jølstad, Grefsen

  • : Avreise fra Jølstad til hotell

Fredag

  • : Kommunikasjon og kvalitet, kroppsspråk

    Ved Live Bressendorf Lindseth

  • : Lunsj, oppsummering og avslutning

Ofte stilte spørsmål

  • Er det servering på kurset?

    Deltakeravgiften dekker full bevertning.

    • Morgen: Kaffe/te og frukt
    • Formiddag: Lunsj
    • Ettermiddag: Kaffe/te og kake
    • Halvdagskurs har lett servering i kurslokalet

  • Hvilke påmeldingsregler gjelder?

    • Ved avmelding belastes 20 % av deltakeravgiften, minimum 500 kroner.
    • Påmelding er bindende etter 14 dager før kursdato, og eventuell av-melding må skje skriftlig. Ved avmelding etter 14 dager før kursdato belastes full deltakeravgift. Betalte plasser kan fritt benyttes av andre i virksomheten.
    • Vi tar forbehold om endringer i programmet som skyldes forhold utenfor vår kontroll.
    • Vi tar forbehold om avlysning av kurs frem til 14 dager før kursstart. Vi kan ikke være økonomisk ansvarlig for eventuelle utgifter som for eksempel reiseutgifter ved en avlysning.
  • Vil det bli delt ut undervisningsmateriell?

    Å delta på et kurs eller en konferanse er en intensiv læringsopplevelse. For at du skal få best mulig utbytte av din deltakelse blir det utdelt eller tilsendt undervisningsmateriell på de fleste av våre kurs.

  • Er kurslokale tilrettelagt funksjonshemmede?

    De fleste av våre kurssteder er tilrettelagt for funksjonshemmede.
    Gi beskjed om eventuelle funksjonshemminger sammen med påmeldingen, slik at vi kan tilrettelegge på best mulig måte.
    Hvis kursstedet ikke har nødvendige fasiliteter kan kursavgiften refunderes.

  • Kan kurset leveres bedriftsinternt?

    Vi kan tilby kurs fra vår kursportefølje som bedriftsinternt kurs for Virke medlemmer på forespørsel.

    Kursene arrangeres i deres eller våre lokaler, alt etter hva som passer best.

    Bedriftsinterne kurs

  • Har du spørsmål om et kurs?

    Kontakt oss på

    Tlf 22 54 17 00 eller

    e-post 

Dette skjer hos Virke!

Se alle kurs og konferanser
  1. Generalforsamling 2023

    Vi inviterer alle medlemmer til digital generalforsamling 13. juni 2023.

  2. EU regulering av takeaway emballasje og kaffekopper av engangsplast

    Lurer du på hvilket ansvar din bedrift har som følge av engangsplastdirektivet? Hvilket ansvar gir direktivet til produsenter og virksomheter innen servering og take away?

  3. Frokostmøte: Fremtidens handel – er du klar?

    Det er bare et halvt år siden ChatGPT slo ned som en bombe og markerte at fremtiden – det er nå. Siden da har ting virkelig gått fort, også i varehandelen. Hvordan henge med på denne utviklingen?

  4. Åpenhetsloven – Dette må du gjøre nå

    Er du på rett spor om rapportering etter åpenhetsloven?

Medlemskap i Virke

Medlemskapet gir deg tilgang til en rekke fordeler for deg som arbeidsgiver.

  • Juridisk bistand og rådgivning

    Våre rådgivere og advokater hjelper deg med forretningsjus og arbeidsrett. Har du større juridiske utfordringer stiller vi med et av Norges ledende advokatmiljøer.

  • Analyser og innsikt

    Vi leverer analyser, indekser og innsikt for en rekke bransjer. Våre skreddersydde rapporter gir deg informasjonen du trenger for å fatte de riktige beslutningene.

  • Fordelsavtaler og rabatter

    Vi tilbyr en rekke fordelsavtaler som en virksomhet trenger, på alt fra drivstoff til strøm og telefoni. Du får også rabatter på alle kurs hos Virke og NKI nettstudier.