Virke Gravferd Fagkurs Trinn 1 : 2
Dette er del to av vårt grunnleggende fagkurs for gravferdskonsulenter. Med aktuelle temaer vil du få bedre forståelse, og kunnskapsområde innen gravferdsbransjen. I tillegg bygger du nettverk. Kurset varer i fem dager.
Dette er del to av vårt grunnleggende fagkurs for gravferdskonsulenter. Med aktuelle temaer vil du få bedre forståelse, og kunnskapsområde innen gravferdsbransjen. I tillegg bygger du nettverk. Kurset varer i fem dager.
Mandag
-
: Registrering
-
: Sorg og sorgarbeid
Ved Anne Helene Våge
-
: Lunsj
-
: Sorg og sorgarbeid
Ved Anne Helene Våge
-
Middag
Tirsdag
-
: Konflikter mellom etterlatte. Juridiske aspektet.
Ved Irene Lundeker, advokat i Virke
-
: Konflikter mellom etterlatte - hvordan få til samtalen og bli enige om løsninger
Ved Anne-Grete Skofterød, seniorrådgiver Virke.
-
: Lunsj
-
: Foto og film i gravferd
Ved Bjarne Johnsen
Onsdag
-
: Hygieneforskriften
Ved Kristin Lian
-
: Stell og nedlegg
Ved Daisy Elizabeth Sjursø
-
: Lunsj
-
: Forflytnings- og løfteteknikk
Ved Lars Leines
Torsdag
-
: Oppmøte utenfor Hotel Scandic Solli
(Avreise 08.30)
-
: Rutiner ved obduksjon, Ullevål Sykehus, patologisk avdeling
Ved obduksjonstekniker Oddgeir Risa Jacobsen
-
: Lunsj på Ullevål Sykehus
-
: Besøk på Alfaset Krematorium
-
: Kontakt mellom prest, organist og byrå
Bøler kirke, prest Dag Aulie og organist Erling Strøm
-
Underholdning og middag
Fredag
-
: Døden i islam og multireligiøse gravferder
Ved Ghulam Abbas
-
: Lunsj, oppsummering og avslutning
Ofte stilte spørsmål
-
Er det servering på kurset?
-
Hvilke påmeldingsregler gjelder?
-
Vil det bli delt ut undervisningsmateriell?
-
Er kurslokale tilrettelagt funksjonshemmede?
-
Kan kurset leveres bedriftsinternt?
-
Har du spørsmål om et kurs?
Nettverk for ledere i gravferdsbransjen
Nettverket møtes for å diskutere konkrete temaer og problemstillinger fra hverdagen. Hver samling er todelt med et konkret fagtema og erfaringsutveksling/sparring i nettverksgruppen.
Dette skjer hos Virke!
Se alle kurs og konferanserSkillet mellom arbeidstaker og oppdragstaker
Har du oppdragstakere i bedriften, eller vurderer du å inngå en slik avtale? Da er det viktig at du har oversikt over hva som skiller en arbeidstaker fra en oppdragstaker. Fra 1. januar 2024, trådte en ny lovendring i kraft, som avgjør at der det tidligere var tvil, så skal oppdragstaker være arbeidstaker. Vi har også fått en mer klargjørende lovbestemmelse av hva som er en arbeidstaker.
Omstillingen mot fremtidens helsevesen
Hvordan løser vi utfordringene i norsk helse- og omsorgsvesen? Og hva bør være de fremste eksemplene på oppgavedeling og forenkling, for å sikre god og enkel pasientflyt?
Det viktigste om overtid
I dette webinar går vi gjennom de viktigste reglene om overtidsarbeid: Når er det lovlig å jobbe overtid? Hvor mye overtidsarbeid er lovlig? Har den ansatte rett på overtidstillegg? Kan overtidsarbeidet avspaseres?
Grunnkurs i arbeidsmiljø/HMS - 40 timers onlinekurs
Dette er et lovpålagt 40 timers kurs for verneombud og arbeidsmiljøutvalg. Vi gir deg den grunnleggende innføringen i regelverket, arbeidsmiljøfaktorer, rollefordelingen og hvordan man bygger et godt arbeidsmiljø. Dette er et onlinekurs.
Verktøykassen i konkurransepolitikken
Virke inviterer til diskusjon om verktøykassen i konkurransepolitikken, og det foreslåtte nye etterforskningsverktøyet til Konkurransetilsynet.
Kontakt
Slik bruker du medlemskapet
Som medlem i Virke får du som arbeidsgiver mange fordeler.
-
Få hjelp med HR og arbeidsrett
Virkes rådgivere står klare til å bistå med gode råd og konkret hjelp i forbindelse med ansettelsesavtaler, oppsigelsessaker, nedbemanningsprosesser og andre personalsaker.
-
Forretningsjuridisk bistand
Få tilgang til forretningsjuridisk bistand fra Virkes erfarne advokater. Medlemmer får inntil 30 minutters forretningsjuridisk rådgivning i hver sak, helt kostnadsfritt. Tar henvendelsen lengre tid, får du en svært konkurransedyktig pris.
-
Gunstige fordelsavtaler
Spar penger på produkter og tjenester som bedriften har bruk for! Som Virke-medlem får du gode rabatter og prioritert kundeservice hos våre mange samarbeidspartnere.