Markedsføring på LinkedIn
Ønsker du å lære hvordan du kan markedsføre bedriften din på LinkedIn? Meld deg på kurs og få en effektiv innføring i LinkedIn annonsering for bedrifter.
Læringsutbytte
LinkedIn er verdens største profesjonelle nettverk med mer enn 650 millioner medlemmer globalt og over to millioner medlemmer i Norge. Medlemmene er på LinkedIn for å holde seg oppdatert på sine fagområder og for å knytte til seg relevante kontakter og leverandører. LinkedIn er en svært populær plattform for ledere og beslutningstakere. Men hvordan når man egentlig frem?
På dette kurset lærer du hvordan du når målgruppene dine på LinkedIn ved hjelp av LinkedIn Ads.
LinkedIn er en viktig annonseplattform for virksomheter som ønsker å nå ut med sitt budskap til bestemte målgrupper, og nettverket er spesielt godt egnet for innholdsmarkedsføring. På dette kurset lærer du mer om LinkedIn og hvilke muligheter plattformen tilbyr norske annonsører, samt utformingen av bedriftsprofiler og ansattprofiler
Innhold
Vi går gjennom følgende temaer:
Om LinkedIn
- Hva er unikt med LinkedIn?
- Hvilke målgrupper finner du på LinkedIn?
- Brukeratferd, algoritmer og feed
- Brukerdata
- Målgrupper og innholdsmarkedsføring
- Relevans
- Emneknagger og grupper
LinkedIn som markedsføringsplattform for bedrifter
- Linkedin bedrift / LinkedIn for business
- Bedriftsprofiler og showcase-sider
- Utforming av bedriftsprofil og metadata
- Eksempler på gode bedriftsprofiler
- Brukerprofiler og ansatte
- Innlegg, bloggfunksjonalitet og artikler
- Plan for innhold
LinkedIn Campaign Manager
- Annonsering på linkedin
- Annonseløsningen til LinkedIn
- Egendefinert publikum
Oppsett av kampanjer
- Kampanjegrupper, kampanjer og annonser
- Mål for kampanjer
- Geografisk målretting
- Målgrupper og målrettingsalternativer
- Budsjett og budgivning
- Annonseformater
- Andre innstillinger
Tips og gode råd på veien
- Kort om strategidokumenter
- Personas og kundereise
Spørsmål og svar
- FAQ
Kursholder
-
Lise Fimreite Simensen
CEO i Digital Heads ASLise Fimreite Simensen, Senior Business Developer i AI-selskapet Simplifai og grunnlegger av rådgivningsselskapet Digital Heads AS. Lise har jobbet med digitale kanaler i ti år, hvor fem av disse årene har vært i Google. Hun har bistått noen av landets største merkevarer med digital strategi, kampanjer og analyser.
Ofte stilte spørsmål
-
Smittevern
-
Er det servering på kurset?
-
Hvilke påmeldingsregler gjelder?
-
Vil det bli delt ut undervisningsmateriell?
-
Er kurslokale tilrettelagt funksjonshemmede?
-
Hvordan søke om OU-fond midler til kurs hos Virke?
-
Har du spørsmål om et kurs?
Få kursnyheter rett i innboksen
Abonner på vårt nyhetsbrev!
Følg oss på sosiale medier:
Dette skjer hos Virke!
Onlinekurs - Arbeidstid - arbeidsmiljølovens arbeidstidsbestemmelser
Når og hvor mye er det lov å jobbe? Hvilke bestemmelser har betydning for hvordan vi organiserer arbeidet vårt? Er arbeidstidsreglene annerledes på hjemmekontoret?
Medlemsmøte kultur og reiseliv
Velkommen til medlemsmøte for reiseliv og kultur angående lønnstøtteordningen.
Reparatørene kommer
EU parlamentet vedtok nylig forbrukernes rett til å reparere produkter. Men er det mulig å gjøre butikk på reparasjon? Lær mer i dette webinaret!
Avfallsfrie byggeplasser, i teori og praksis
Møt noen av aktørene som leder an i utviklingen av konseptet avfallsfrie byggeplasser.