Markedsføring på LinkedIn

Ønsker du å lære hvordan du kan markedsføre bedriften din på LinkedIn? Meld deg på kurs og få en effektiv innføring i LinkedIn annonsering for bedrifter.

Læringsutbytte

LinkedIn er verdens største profesjonelle nettverk med mer enn 650 millioner medlemmer globalt og over to millioner medlemmer i Norge. Medlemmene er på LinkedIn for å holde seg oppdatert på sine fagområder og for å knytte til seg relevante kontakter og leverandører. LinkedIn er en svært populær plattform for ledere og beslutningstakere. Men hvordan når man egentlig frem? 

På dette kurset lærer du hvordan du når målgruppene dine på LinkedIn ved hjelp av LinkedIn Ads.

LinkedIn er en viktig annonseplattform for virksomheter som ønsker å nå ut med sitt budskap til bestemte målgrupper, og nettverket er spesielt godt egnet for innholdsmarkedsføring. På dette kurset lærer du mer om LinkedIn og hvilke muligheter plattformen tilbyr norske annonsører, samt utformingen av bedriftsprofiler og ansattprofiler

Innhold

Vi går gjennom følgende temaer:

Om LinkedIn 

  • Hva er unikt med LinkedIn?
  • Hvilke målgrupper finner du på LinkedIn?
  • Brukeratferd, algoritmer og feed
  • Brukerdata
  • Målgrupper og innholdsmarkedsføring
  • Relevans
  • Emneknagger og grupper

LinkedIn som markedsføringsplattform for bedrifter 

  • Linkedin bedrift / LinkedIn for business
  • Bedriftsprofiler og showcase-sider
  • Utforming av bedriftsprofil og metadata
  • Eksempler på gode bedriftsprofiler
  • Brukerprofiler og ansatte
  • Innlegg, bloggfunksjonalitet og artikler
  • Plan for innhold

LinkedIn Campaign Manager 

  • Annonsering på linkedin
  • Annonseløsningen til LinkedIn
  • Egendefinert publikum

Oppsett av kampanjer

  • Kampanjegrupper, kampanjer og annonser
  • Mål for kampanjer
  • Geografisk målretting
  • Målgrupper og målrettingsalternativer
  • Budsjett og budgivning
  • Annonseformater
  • Andre innstillinger

Tips og gode råd på veien 

  • Kort om strategidokumenter
  • Personas og kundereise

Spørsmål og svar

  • FAQ

Kurset passer for

Ledere, markedsansvarlige, kommunikasjonsansvarlige, rådgivere og andre som vil lære om LinkedIn. 

Kursholder

  • Lise Fimreite Simensen

    CEO i Digital Heads AS

    Lise Fimreite Simensen har jobbet med digitale kanaler i ti år. Lise har sin bakgrunn fra Google og Opera Software. Hun har bistått noen av landets største virksomheter med digital strategi, kampanjer og analyser. Les om Digital Heads på digitalheads.no

Ofte stilte spørsmål

  • Er det servering på kurset?

    Deltakeravgiften dekker full bevertning.

    • Morgen: Kaffe/te og frukt
    • Formiddag: Lunsjbuffet 
    • Ettermiddag: Kaffe/te og kake
    • Halvdagskurs har lett servering i kurslokalet.

  • Hvilke påmeldingsregler gjelder?

    • Ved avmelding belastes 20 % av deltakeravgiften, minimum 500 kroner.
    • Påmelding er bindende etter 14 dager før kursdato, og eventuell av-melding må skje skriftlig. Ved avmelding etter 14 dager før kursdato belastes full deltakeravgift. Betalte plasser kan fritt benyttes av andre i virksomheten.
    • Vi tar forbehold om endringer i programmet som skyldes forhold utenfor vår kontroll.
    • Vi tar forbehold om avlysning av kurs frem til 14 dager før kursstart. Vi kan ikke være økonomisk ansvarlig for eventuelle utgifter som for eksempel reiseutgifter ved en avlysning.
  • Vil det bli delt ut undervisningsmateriell?

    Å delta på et kurs eller en konferanse er en intensiv læringsopplevelse. For at du skal få best mulig utbytte av din deltakelse blir det utdelt eller tilsendt undervisningsmateriell på de fleste av våre kurs.

  • Er kurslokale tilrettelagt funksjonshemmede?

    De fleste av våre kurssteder er tilrettelagt for funksjonshemmede.
    Gi beskjed om eventuelle funksjonshemminger sammen med påmeldingen, slik at vi kan tilrettelegge på best mulig måte.
    Hvis kursstedet ikke har nødvendige fasiliteter kan kursavgiften refunderes.

  • Kan kurset leveres bedriftsinternt?

    Vi tilbyr alle kurs som allerede finnes i vår kursportefølje eller spesialtilpassede kurs som utvikles og skreddersys etter deres ønsker.

    Kursene arrangeres i deres eller våre lokaler, alt etter hva som passer best.

    Bedriftsinterne kurs

  • Hvordan søke om OU-fond midler til kurs hos Virke?

    Er du medlem og betaler inn til Virke/LO-fondet eller Virke/YS-fondet? Går du på kurs hos Virke dekker fondet da kostnaden 100 %.

    Dette gjelder både kurs, nettverk og lederutvikling i regi av Virke.

    Det eneste du trenger å gjøre er å skrive følgende i kommentarfeltet ved påmelding: Spesialutvalget og din virksomhets tariffavtale. Kostnaden dekkes fortløpende.

    Vil du i tillegg søke om dekket reise/opphold, bruker du ordinært søknadskjema for disse kostnadene.

    Maks beløp er 150 000 kroner per virksomhet.

  • Har du spørsmål om et kurs?

    Kontakt oss på

    Tlf 22 54 17 00 eller

    e-post  kurs@virke.no

Vi holder også andre kurs og konferanser. Håper vi sees!

  1. Online kurs - First aid kit i ledelse og selvledelse i krevende tider

    Styrk deg ytterligere som leder på dette kurset!

  2. Tariffkonferanse – privat sektor

    Vårens lønnsforhandlinger ble utsatt til høsten på grunn av koronapandemien. Vi inviterer til tariffkonferanse i forkant av høstens forhandlinger.

  3. Getting Things Done® - Fundamentet

    Lærer du deg GTD metodikken vil du få gjort ting uten stress og med full oversikt og kontroll!

  4. Grunnkurs i arbeidsmiljø – Tre dager

    Vi gir deg en grunnleggende innføring i regelverket, arbeidsmiljøfaktorer, aktørene i arbeidsmiljøarbeidet, arbeidsmåter innen HMS og sykefraværsoppfølging.

  5. Teamledelse

    Slik kan du inspirere og videreutvikle ditt team for å lykkes enda bedre!

Se alle kurs og konferanser