Bli Trygg e-Handelsertifisert

Trygg e-Handel er en sertifiseringsordning som gjennom 12 krav gir forbrukerne trygghet for at de handler med en seriøs netthandel. Vi anbefaler at du leser gjennom Godkjenningskrav for å bli Trygg e-Handel sertifisert og sjekker Prisliste for Trygg e-Handel sertifisering og før søknaden sendes.

Søknadsprosessen - i fire trinn

1. Søknad

Fyll ut søknadsskjema. Du vil få en bekreftelse via e-post, når vi har mottatt søknaden.

2. Avtale

Hvis den økonomiske statusen er tilfredsstillende, mottar du en faktura og en avtale via e-post.

3. Visuell besiktelse

Når søknadsavgiften er betalt, gjennomfører vi en visuell besiktigelse av butikk, hjemmeside og markedsføring. Dersom besiktigelsen ikke resulterer i en godkjennelse, har bedriften rett til å kreve en ny besiktigelse. Det krever en ekstra kontrollavgift.

4. Godkjennelse

Om besiktigelsen resulterer i godkjennelse, får bedriften tilsendt en faktura på årsavgift. Når den er betalt, er prosessen gjennomført og bedriften er en godkjent Trygg e-handel med rett til å benytte kvalitetsmerket. Bedriften blir også presentert på www.tryggehandel.no.

Løpende kontroller

I tillegg til gjennomgangen som ble gjort under godkjennelsesprosedyren, kommer Trygg e-Handel løpende til å gjennomføre stikkprøver for å kontrollere at de 12 kravene følges opp. Sertifikatet er gyldig for ett år om gangen og fornyes ved betaling av årsavgiften.



Til søknadskjema for Trygg e-Handel sertifisering