Carlsen Fritzøe står støtt på egne ben

Publisert:

Carlsen Fritzøe spår en positiv utvikling nå som de har trukket seg ut av Byggmakker Norge. Etter mange år som medlem i Byggmakker Norge, har Carlsen Fritzøe nå startet egen kjede.

Fra 1. januar er den røde BM- logoen byttet ut med en blå CF.

Carlsen Fritzøe står med egne innkjøpsavtaler for det nye konsernet 

Kundene vil ikke merke annet til skilsmissen enn små endringer på sikt. En del hageprodukter utgår til fordel for bedre plass til et enda bredere sortiment av trelast og byggevarer, hvor Carlsen Fritzøe ønsker å være den lokale spesialisten.

Hovedårsaken til at Carlsen Fritzøe ønsket å gå ut av Byggmakker-kjeden var fordi de ville gå en annen retning innenfor produktvarer. Firmaet ønsket også en mer lønnsom forretningsmodell.

– Vi har selvfølgelig stor tro på det vi har gjort. Det som skiller byggevarehusene er folkene og kompetansen, og her står vi støtt, sier daglig leder Sindre Haugsrud til Sandefjords Blad, og legger  til at tilbakemeldingene fra leverandører, kunder og ansatte så langt er positive. Eierne tror på en positiv utvikling, på bakgrunn av oppsigelsen. Det vil i hvert fall ikke slå negativt ut,sier Haugsrud.

Carlsen Fritzøe ble til etter en fusjon mellom Treschow Fritzøe AS og H. Carlsen i 2007. Selskapene eier hver sin halvdel. Hovedkontoret er i Sandefjord.