Kampanje i samarbeid med Helsedirektoratet

Publisert:

Kampanjen «dine30» skal inspirere flere til mer fysisk aktivitet. Selv om mange trener både mer og oftere enn før er flertallet mindre aktive enn anbefalt. I samarbeid med frivillige organisasjoner, bransjeforeningen Sportsbransjen og Virke Trening har Helsedirektoratet utviklet en kampanje med elementer vi håper mange vil benytte i markedsføringen av sine egne tilbud.

Kjernekonseptet er «dine30» som spiller på de gode gamle tretti om dagen. Med god hjelp håper vi at vi over tid skal utvikle «dine30» til en merkevare som folk assosierer med noe positivt. Det er ikke så viktig hva folk gjør, bare flere beveger seg mer. Folk har ulike preferanser og forutsetninger, og det har vi forsøkt å ta på alvor.

helsenorge.no/dine30 vil man om kort tid finne det meste man trenger for å komme i gang med mer aktivitet. Vi etablerer nå også facebook.com/dinetretti hvor vi skal oppfordre folk til å inspirere hverandre – og selv finne inspirasjon. Vi håper flest mulig vil bruke sine egne kanaler og arenaer til å spre «dine30» til flest mulig. Bruk gjerne også hasj-tagen #dine30 på instagram og i andre kanaler.

Medlemmer av Virke Trening kan laste ned kampanjeelementene på Helsedirektoratet.no.

For mer informasjon kan sekretariatet kontaktes på :