Kjedelig, men viktig
Publisert:
Sammen med et treparts bransjeprogram for uteliv, står Virke bak kampanjen «Kjedelig, men viktig» - en kampanje rettet mot unge arbeidstakere i utelivsbransjen.
Målet med kampanjen er å øke unge arbeidstakeres kunnskap om rettigheter og plikter i arbeidslivet.

Kampanjen har så langt fått god synlighet:
-
Filmene på Youtube er foreløpig sett over 231,109 ganger
- Ca. 90% av de som eksponeres for annonsefilmene på Youtube ser hele filmen. Vanligvis ligger dette tallet på 20%
- Facebook-siden har over 4600 likes og en spredning på over 200 000. På Facebook regnes den totale målgruppen til ca. 400 000 profiler.
- Facebook-siden mottar mange meldinger og innlegg med spørsmål om arbeidslivet. Svartjenesten i Arbeidstilsynet svarer løpende på spørsmål.
- SnapChat-kontoen har foreløpig cirka 200 følgere
Følg kampanjen her:
Youtube (filmer)
SnapChat navn: kjedeligviktig
Treparts bransjeprogram uteliv består av arbeidstaker- og arbeidsgiverorganisasjonene Virke, NHO Reiseliv, Fellesforbundet, KS, Parat og Arbeidstilsynet.