Kjedelig, men viktig

Publisert:

​Sammen med et treparts bransjeprogram for uteliv, står Virke bak kampanjen «Kjedelig, men viktig» - en kampanje rettet mot unge arbeidstakere i utelivsbransjen.

​Målet med kampanjen er å øke unge arbeidstakeres kunnskap om rettigheter og plikter i arbeidslivet. 

Kampanjen har så langt fått god synlighet:

  • Filmene på Youtube er foreløpig sett over  231,109 ganger

  • Ca. 90% av de som eksponeres for annonsefilmene på Youtube ser hele filmen. Vanligvis ligger dette tallet på 20%
  • Facebook-siden har over 4600 likes og en spredning på over 200 000. På Facebook regnes den totale målgruppen til ca. 400 000 profiler.
  • Facebook-siden mottar mange meldinger og innlegg med spørsmål om arbeidslivet. Svartjenesten i Arbeidstilsynet svarer løpende på spørsmål.
  • SnapChat-kontoen har foreløpig cirka 200 følgere

Følg kampanjen her:

Youtube (filmer)

Facebook

SnapChat navn: kjedeligviktig

Treparts bransjeprogram uteliv består av arbeidstaker- og arbeidsgiverorganisasjonene Virke, NHO Reiseliv, Fellesforbundet, KS, Parat og Arbeidstilsynet.