Gratis europeisk bransjeanalyse

Publisert:

​I samarbeid med Ecommerce Europe lanserer nå Virke e-Handel Ecommerce Benchmark. Ved hjelp av dette verktøyet kan du sammenlikne din nettbutikks resultater mot andre butikker.

​Ecommerce Benchmark kan gi svar på hele 21 ulike nøkkelindikatorer (KPI) som avslører hvor godt din forretning klarer seg i forhold til konkurrentene. Dette gratisverktøyet vil kunne gi svar på hvor du skal satse for å oppnå bedre resultater.

Når du bruker benchmark-verktøyet får du en rapport for alle de KPI-er du oppgir. Du kan bruke benchmarken selv om du ikke oppgir data for samtlige områder: Du legger inn data på de områdene du har tilgang til, og får en rapport som dekker de samme områdene.

Eksempler på fem nyttige KPI-er som er dekket i benchmarken:

1.Konverteringsrate

2.CPC – cost per click

3.CPO – cost per order

4.Basket abandonment rate

5.Ordrestørrelse.

Virke e-Handel er alene om å tilby benchmark-verktøyet i Norge. Vi mener dette vil kunne bidra til at norske e-handlere bedre kan se og forstå egne styrker og svakheter sammenliknet med andre.

Ecommerce Benchmark er utarbeidet for den europeiske e-handelsforeningen, Ecommerce Foundation, en non-profitt-organisasjon som støtter både nettbutikker og industriforetak.