Onlinekurs - Post-korona ledelse: Tilbake fra hjemmekontoret – hva nå?

Hvordan lykkes med overgangen fra pandemi, hjemmekontor og fjernledelse til en mer «normal arbeidshverdag?

Vi er i innspurten etter halvannet år preget av pandemi og en tvungen hjemmekontorsituasjon for veldig mange virksomheter. Vi har tilpasset oss en ny tilværelse på godt og vondt. Hva skjer når vi skal tilbake til en mer normalisert tilværelse? Hvor fleksible skal vi være som arbeidsgivere? Hvordan lykkes med overgangen fra pandemi, hjemmekontor og fjernledelse til en mer «normal arbeidshverdag?

Læringsutbytte

  • Innsikt i rammer som er gjeldende for deg som arbeidsgiver; forslaget til hjemmekontorforskriften og styringsretten
  • Hvilke trender i arbeidslivet bør du som leder være oppmerksom på?
  • Hvordan stå støtt som leder i fortsatt uforutsigbare tider?
  • Hvordan håndtere ulike medarbeideres forventninger?
  • Perspektiver på individuelle behov versus teamet og virksomhetens behov, for eksempel tilstedeværelse og fysisk fleksibilitet
  • Konkrete metoder for å gjennomføre gode prosesser i egen virksomhet

Ofte stilte spørsmål

  • Om påmeldingsregler

    • Ved avmelding belastes 20 % av deltakeravgiften, minimum 500 kroner.
    • Påmelding er bindende etter 14 dager før kursdato, og eventuell av-melding må skje skriftlig. Ved avmelding etter 14 dager før kursdato belastes full deltakeravgift. Betalte plasser kan fritt benyttes av andre i virksomheten.
    • Vi tar forbehold om endringer i programmet som skyldes forhold utenfor vår kontroll.
  • Slik får du tilgang til onlinekurset

    • Etter påmelding får du automatisk tilsendt en lenke til å følge onlinekurset. Det er derfor viktig at du har oppgitt korrekt e-postadresse ved påmelding. Du vil også motta lenken til onlinekurset en time før sendestart.
    • Sørg for å være pålogget fem til ti minutter før kursstart, vi ønsker å starte presis. Opplever du problemer med lenken ta kontakt med oss. 
    • Chrome, Safari og Edge er nettleserne som fungerer best. Det er en fordel å ha en nyere versjon av nettleseren.
  • Hvordan motta midler til kompetanseheving?

    Fondet (ved Spesialutvalget) dekker kostnader for  kursnettverk og lederutvikling i regi av Virke.
    Gjelder kun for medlemmer med disse tariffavtalene.

    Skriv inn følgende rabattkode ved påmelding: Spesialutvalget + gjeldende tariffavtale. Kostnaden dekkes fortløpende. Påmelding er bindende.
    Maksbeløp er 150 000 kroner i året per virksomhet.

  • Er det noe annet du lurer på?

    Kontakt oss på

    Telefon 22 54 17 00 eller e-post  kurs@virke.no

Dette skjer hos Virke!

  1. Virke Gravferd regional høstsamling Bodø

    Virke Gravferd inviterer til regional høstsamling.

  2. Virke Gravferd Fagkurs Trinn II del I

    Få bedre forståelse, samt utvid ditt nettverk og kunnskapsområde innen gravferdsbransjen. Kurset varer i tre dager.

  3. Onlinekurs – Vellykkede ansettelser

    Kurs for deg som ønsker kunnskaper og verktøy for å lykkes med å rekruttere ansatte som passer, lykkes og trives i din organisasjon!

  4. Handelskonferansen 2021

    Reimagine Retail - for deg med lederansvar i fremtidens handel. Vi inviterer deg ti år frem i tid, og gir deg verktøy du kan bruke på jobb i morgen.

  5. Bransjesamling BPA

    Vi inviterer til fysisk samling for bransjen!

Se alle kurs og konferanser

Kontakt