Onlinekurs - Post-korona ledelse: Tilbake fra hjemmekontoret – hva nå?

Hvordan lykkes med overgangen fra pandemi, hjemmekontor og fjernledelse til en mer «normal arbeidshverdag?

Vi er i innspurten etter halvannet år preget av pandemi og en tvungen hjemmekontorsituasjon for veldig mange virksomheter. Vi har tilpasset oss en ny tilværelse på godt og vondt. Hva skjer når vi skal tilbake til en mer normalisert tilværelse? Hvor fleksible skal vi være som arbeidsgivere? Hvordan lykkes med overgangen fra pandemi, hjemmekontor og fjernledelse til en mer «normal arbeidshverdag?

Læringsutbytte

  • Innsikt i rammer som er gjeldende for deg som arbeidsgiver; forslaget til hjemmekontorforskriften og styringsretten
  • Hvilke trender i arbeidslivet bør du som leder være oppmerksom på?
  • Hvordan stå støtt som leder i fortsatt uforutsigbare tider?
  • Hvordan håndtere ulike medarbeideres forventninger?
  • Perspektiver på individuelle behov versus teamet og virksomhetens behov, for eksempel tilstedeværelse og fysisk fleksibilitet
  • Konkrete metoder for å gjennomføre gode prosesser i egen virksomhet

Ofte stilte spørsmål

  • Om påmeldingsregler

    • Ved avmelding belastes 20 % av deltakeravgiften, minimum 500 kroner.
    • Påmelding er bindende etter 14 dager før kursdato, og eventuell av-melding må skje skriftlig. Ved avmelding etter 14 dager før kursdato belastes full deltakeravgift. Betalte plasser kan fritt benyttes av andre i virksomheten.
    • Vi tar forbehold om endringer i programmet som skyldes forhold utenfor vår kontroll.
  • Slik får du tilgang til onlinekurset

    • Etter påmelding får du automatisk tilsendt en lenke til å følge onlinekurset. Det er derfor viktig at du har oppgitt korrekt e-postadresse ved påmelding. Du vil også motta lenken til onlinekurset en time før sendestart.
    • Sørg for å være pålogget fem til ti minutter før kursstart, vi ønsker å starte presis. Opplever du problemer med lenken ta kontakt med oss. 
    • Chrome, Safari og Edge er nettleserne som fungerer best. Det er en fordel å ha en nyere versjon av nettleseren.
  • Hvordan motta midler til kompetanseheving?

    Fondet (ved Spesialutvalget) dekker kostnader for  kursnettverk og lederutvikling i regi av Virke.
    Gjelder kun for medlemmer med disse tariffavtalene.

    Skriv inn følgende rabattkode ved påmelding: Spesialutvalget + gjeldende tariffavtale. Kostnaden dekkes fortløpende. Påmelding er bindende.
    Maksbeløp er 150 000 kroner i året per virksomhet.

  • Er det noe annet du lurer på?

    Kontakt oss på

    Telefon 22 54 17 00 eller e-post  kurs@virke.no

Dette skjer hos Virke!

  1. Onlinekurs - Arbeidstid – hva sier loven?

    Når og hvor mye er det lov å jobbe? Hvilke bestemmelser har betydning for hvordan vi organiserer arbeidet vårt? Er arbeidstidsreglene annerledes på hjemmekontoret?

  2. Onlinekurs - Grunnkurs i arbeidsmiljø

    Vi gir deg en grunnleggende innføring i regelverket, arbeidsmiljøfaktorer, aktørene i arbeidsmiljøarbeidet, arbeidsmåter innen HMS og sykefraværsoppfølging.

  3. Onlinekurs - Økonomikurs i krevende tider

    Regnskapet kan for mange være krevende å forstå, hvordan oppdage og se faresignaler på et tidlig tidspunkt. Regnskap og økonomiforståelse er enda mer avgjørende i krevende tider.

  4. Betyr regjeringsskiftet noe for din virksomhet?

    Bli med på politisk morgenprat med Virke, Øystein Djupedal og Liv Signe Navarsete.

  5. Bransjesamling Callsenter

    Vi inviterer til fysisk samling for callsenterbransjen!

Se alle kurs og konferanser

Kontakt