Onlinekurs - First aid kit i ledelse og selvledelse i krevende tider

Styrk deg ytterligere som leder på dette kurset!

Det er ingen planlagte datoer for dette kurset. Se vår kursoversikt for andre aktuelle kurs.

Vi er i innspurten etter halvannet år preget av pandemi og en tvungen hjemmekontorsituasjon for veldig mange virksomheter. Vi har tilpasset oss en ny tilværelse på godt og vondt. Hva skjer når vi skal tilbake til en mer normalisert tilværelse? Hvor fleksible skal vi være som arbeidsgivere? Hvordan lykkes med overgangen fra pandemi, hjemmekontor og fjernledelse til en mer «normal arbeidshverdag?

Læringsutbytte

  • Innsikt i rammer som er gjeldende for deg som arbeidsgiver; forslaget til hjemmekontorforskriften og styringsretten
  • Hvilke trender i arbeidslivet bør du som leder være oppmerksom på?
  • Hvordan stå støtt som leder i fortsatt uforutsigbare tider?
  • Hvordan håndtere ulike medarbeideres forventninger?
  • Perspektiver på individuelle behov versus teamet og virksomhetens behov, for eksempel tilstedeværelse og fysisk fleksibilitet
  • Konkrete metoder for å gjennomføre gode prosesser i egen virksomhet

Kursholdere

  • Ann Iren Reierskog

    forretningsutvikler, kompetanseutvikling

    Jeg har jobbet med utvikling av mennesker i 20 år, både enkeltpersoner, team og organisasjoner. Jeg er utdannet gestalt psykoterapeut, med videreutdanning i relasjonsledelse- og organisasjonsutvikling, samt sivilmarkedsfører og innen forretningsutvikling.

  • Anne-Grete Skofterød

    seniorrådgiver, kompetanseutvikling

    Jeg er opptatt av å jobbe praktisk og løsningsfokusert i forhold til å bidra i utviklingen av enkeltpersoner, grupper og organisasjoner. Jeg har en cand mag grad med filologiske fag, en baccolor i pedagogikk, med vekt på voksen og sosialpedagogikk. I tillegg har jeg arbeidspsykologi fra BI og en mestertittel i aksjonsmetodigg og prosessledelse. Jeg har lang og bred erfaring med ulike typer utviklingsarbeid, prosessledelse og konflikthåndtering.

Ofte stilte spørsmål

  • Om påmeldingsregler

    • Ved avmelding belastes 20 % av deltakeravgiften, minimum 500 kroner.
    • Påmelding er bindende etter 14 dager før kursdato, og eventuell av-melding må skje skriftlig. Ved avmelding etter 14 dager før kursdato belastes full deltakeravgift. Betalte plasser kan fritt benyttes av andre i virksomheten.
    • Vi tar forbehold om endringer i programmet som skyldes forhold utenfor vår kontroll.
  • Slik får du tilgang til onlinekurset

    • Etter påmelding får du automatisk tilsendt en lenke til å følge onlinekurset. Det er derfor viktig at du har oppgitt korrekt e-postadresse ved påmelding. Du vil også motta lenken til onlinekurset en time før sendestart.
    • Sørg for å være pålogget fem til ti minutter før kursstart, vi ønsker å starte presis. Opplever du problemer med lenken ta kontakt med oss. 
    • Chrome, Safari og Edge er nettleserne som fungerer best. Det er en fordel å ha en nyere versjon av nettleseren.
  • Hvordan motta midler til kompetanseheving?

    Fondet (ved Spesialutvalget) dekker kostnader for  kursnettverk og lederutvikling i regi av Virke.
    Gjelder kun for medlemmer med disse tariffavtalene.

    Skriv inn følgende rabattkode ved påmelding: Spesialutvalget + gjeldende tariffavtale. Kostnaden dekkes fortløpende. Påmelding er bindende.
    Maksbeløp er 150 000 kroner i året per virksomhet.

  • Er det noe annet du lurer på?

    Kontakt oss på

    Telefon 22 54 17 00 eller e-post  kurs@virke.no

Dette skjer hos Virke!

Se alle kurs og konferanser
  1. Innføring i risiko og beredskap

    Den siste tiden har en rekke virksomheter blitt rammet av dataangrep som har lammet den daglige driften. Vet du hva du må gjøre for å unngå at din virksomhet blir en del av denne statistikken? Lær mer i dette webinaret.

  2. Onlinekurs - Arbeidsrett fra A-Å

    Er du arbeidsgiver er det nødvendig å ha full oversikt over de viktigste spørsmålene innen arbeidsrett, fra ansettelse til arbeidstid, sykefravær, oppfølging og eventuell oppsigelse eller avskjed. Kurset går over to dager.

  3. Onlinekurs - Grunnkurs i arbeidsmiljø

    Vi gir deg en grunnleggende innføring i regelverket, arbeidsmiljøfaktorer, aktørene i arbeidsmiljøarbeidet, arbeidsmåter innen HMS og sykefraværsoppfølging.

  4. Onlinekurs - Arbeidstid – hva sier loven?

    Når og hvor mye er det lov å jobbe? Hvilke bestemmelser har betydning for hvordan vi organiserer arbeidet vårt? Er arbeidstidsreglene annerledes på hjemmekontoret?

  5. Onlinekurs - Økonomikurs i uforutsigbare tider

    Regnskapet kan for mange være krevende å forstå, hvordan oppdage og se faresignaler på et tidlig tidspunkt. Regnskap og økonomiforståelse er enda mer avgjørende i krevende tider.

Ta kontakt

Er det noe mer du lurer på angående dette kurset?

Ta kontakt med oss på telefon 908 69 725
eller e-post kurs@virke.no

Medlemskap i Virke

Medlemskapet gir deg tilgang til en rekke fordeler for deg som arbeidsgiver.

  • Juridisk bistand og rådgivning

    Våre rådgivere og advokater hjelper deg med forretningsjus og arbeidsrett. Har du større juridiske utfordringer stiller vi med et av Norges ledende advokatmiljøer.

  • Analyser og innsikt

    Vi leverer analyser, indekser og innsikt for en rekke bransjer. Våre skreddersydde rapporter gir deg informasjonen du trenger for å fatte de riktige beslutningene.

  • Fordelsavtaler og rabatter

    Vi tilbyr en rekke fordelsavtaler som en virksomhet trenger, på alt fra drivstoff til strøm og telefoni. Du får også rabatter på alle kurs hos Virke og NKI nettstudier.