Handelskonferansen

Handelen dør ikke. Den endrer seg. Slik den alltid har gjort. Men endringene skjer raskere og med større kraft enn tidligere. Internasjonalt snakkes det nå om BOPIS og BORIS, som uttrykk for kundens økte forventninger til fleksibilitet, bekvemmelighet og en sømløs kundereise. Hva betyr det for deg og din virksomhet?

Meld deg på Handelskonferansen her

 

På Handelskonferansen 2019 har vi invitert de fremste ekspertene til å snakke om hvilke konkrete grep som kreves for å kapre og beholde fremtidens kunder.


Vi er svært stolte av å kunne presentere blant andre disse på programmet:

  • Zalando
  • Lee Peterson, USAs fremste ekspert på digitale handelstrender
  • Jollyroom
  • Norgesgruppen
  • Sats
  • Hekta på tur
  • Jørgensen | Pedersen
  • Siv Skard, forsker og førsteamanuensis ved Institutt for strategi og ledelse ved NHH

Hvem vinner den norske forbrukeren? Og hvordan sette standarden for en ny kundeopplevelse, før konkurrentene dine? Vi gir deg ferske analyser og innsikten du trenger.


Vi sees på Handelskonferansen 24. september!

 

Les mer

Vi er tett på handelen og vet hvilke utfordringer bransjen står overfor

Virke Handel er daglig i kontakt med beslutningstakere i norsk handel og vet hvilke utfordringer bransjen står overfor. Det faktum gjenspeiler Handelskonferansen, hvor vi ser på handel i mikro- og makroperspektiv samtidig som vi gir deg konkrete verktøy og tips, som du kan ta i bruk i morgen.

Jobber du i eller med handel. Sitter du i ledelsen? Er du ansvarlig for innkjøp, salg eller marked? Er teknologi, analyser eller økonomi ditt felt? Er du gründer? Handelskonferansen er nettopp din møteplass.

Vi jobber med et spennende program for 2019 og legger ut etter hvert som det faller på plass.

Les mer

Tidligere handelskonferanser:

2018: Retail Apocalypse

Tema: Den raske teknologiske utviklingen har endret kundeadferden slik vi kjenner den. Dette ødelegger, fortrenger og legger de gamle forretningsmodellene i handelen død. Digital teknologi endrer den fysiske butikken og spillereglene for hvordan verdier skapes, leveres og kapres snus på hodet. For ikke å gå under må handelsaktører først se og akseptere den nye virkeligheten – for så å finne en ny vei i kampen om kundene. Møt professorer og eksperter på retail snakke om og debattere de nye trendene, og få vite hvilke bransjer som vokser mest i den norske varehandel – og hvilke som stagnerer.

Hør podcastserien vår her >>

 

2017: Rethink, restart, retail

Tema: Handelsnæringen er i kraftig endring. Netthandel, økt konkurranse fra utenlandshandel og nye digitale løsninger gjør fremtiden uforutsigbar for det som er Norges største private sysselsetter. Alt vi vet om kunder, handlemønstre og forbruksvaner utfordres. På årets konferanse stiller vi spørsmålene – hvordan vil handelen se ut i fremtiden? Hvem står igjen som vinnerne, og hvem taper kampen om de nye kundene?

Se filmen fra en av foredragsholderne, Thimon de Jong, her >>

 

2016: Connect

Tema: Årets konferanse belyste konsekvensene av å leve i en stadig mer sammenkoblet verden med nye digitale verktøy og hvordan dette påvirker hvordan vi tilegner oss kunnskap, kommuniserer og forholder oss til våre omgivelser. Kjøpsreisens nye veier ble også sett på med nye øyne og hvordan norsk handel kan finne nye måter å møte kunden på.

Se sammendrag av konferansen på youtube her >>

Les mer