Har kunden alltid rett? Og hva sier forbrukerkjøpsloven?

Vil du lære mer om forbrukernes rettigheter og hvordan man bør håndtere reklamasjonssaker? Dette kurset handler om håndtering av reklamasjoner.

Har kunden alltid rett? Og hva sier forbrukerkjøpsloven?

Sted: Henrik Ibsens gate 90, Oslo
Tid: 09.30 - 15.30
Pris:

4200,- for medlemmer av Virke

6200,- uten medlemskap

Dato: 10.10.2018

Meld meg på

Alle virksomheter som selger varer til forbrukere, er nødt til å være kjent med forbrukerkjøpslovens regler, og hvordan man forholder seg ved reklamasjoner. Manglende kunnskap om reglene kan medføre unødvendige kostnader og misfornøyde kunder.

Utbytte av kurset

Kurset vil gjøre deg i stand til å håndtere de fleste reklamasjonssaker på betryggende vis..

Overblikk over kurset forbrukerkjøpsloven

  • Reklamasjonsreglene
  • Hva skal til for at det foreligger en kjøpsrettslig mangel?
  • Kundens krav ved forsinkelser og mangler, som tilbakeholding av kjøpesum, reparasjon/ny vare, prisavslag, heving, erstatning
  • Selgers rettigheter
  • Forskjellen mellom reklamasjon og garanti
  • Angrerett

Kursform

Kurset gjennomføres i seminararbeidsform med en kombinasjon av forelesning, diskusjoner og erfaringsdeling.

Les mer

Kursholdere

Fra Hovedorganisasjonen Virke

Advokatene Anders Aasland Kittelsen og Jon Fors-Skjæveland

Målgruppe

Ledere og ansatte med ansvar for kundeservice og reklamasjoner.

Les mer

Praktisk informasjon

Deltakeravgiften dekker full bevertning.

  • Morgen: Kaffe/te og frukt
  • Formiddag: Lunsjbuffet 
  • Ettermiddag: Kaffe/te og kake

Adresse:  Hovedorganisasjonen Virke på Solli Plass i 7. etasje.
Henrik Ibsens gate 90, 0230 Oslo

Mer informasjon om kurs hos Virke

Les mer

Relevante kurs

Emneord

  1. Forbrukerkjøp