Grunn til å klage? Hva sier forbrukerkjøpsloven?

Vil du lære mer om forbrukernes rettigheter og hvordan man bør håndtere reklamasjonssaker? Dette kurset handler om håndtering av reklamasjoner.

Grunn til å klage? Hva sier forbrukerkjøpsloven?

Sted: Henrik Ibsens gate 90, Oslo
Tid: 09.30 - 15.30
Pris:

4200,- for medlemmer av Virke

6200,- uten medlemskap

Dato: 10.10.2018

Meld meg på

Dato: 07.03.2019

Meld meg på

Alle virksomheter som selger varer til forbrukere, er nødt til å være kjent med forbrukerkjøpslovens regler, og hvordan man forholder seg ved reklamasjoner. Manglende kunnskap om reglene kan medføre unødvendige kostnader og misfornøyde kunder.

Utbytte av kurset

Kurset vil gjøre deg i stand til å håndtere reklamasjonssaker på betryggende vis.

Overblikk over kurset forbrukerkjøpsloven

  • Reklamasjonsreglene
  • Hva skal til for at det foreligger en kjøpsrettslig mangel?
  • Kundens krav ved forsinkelser og mangler, som tilbakeholding av kjøpesum, reparasjon/ny vare, prisavslag, heving, erstatning
  • Selgers rettigheter
  • Forskjellen mellom reklamasjon og garanti
  • Angrerett

Kursform

Kurset gjennomføres i seminararbeidsform med en kombinasjon av forelesning, diskusjoner og erfaringsdeling.

Les mer

Kursholdere

Fra Hovedorganisasjonen Virke

Advokatene Anders Aasland Kittelsen og Jon Fors-Skjæveland

Målgruppe

Ledere og ansatte med ansvar for kundeservice og reklamasjoner.

Les mer

Praktisk informasjon

Deltakeravgiften dekker full bevertning.

  • Morgen: Kaffe/te og frukt
  • Formiddag: Lunsjbuffet 
  • Ettermiddag: Kaffe/te og kake

Adresse:  Hovedorganisasjonen Virke på Solli Plass i 7. etasje.
Henrik Ibsens gate 90, 0230 Oslo

Mer informasjon om kurs hos Virke

Les mer

Relevante kurs

Emneord

  1. Forbrukerkjøp