Har kunden alltid rett? Og hva sier forbrukerkjøpsloven?

Mann med handleposer

Vil du lære mer om forbrukernes rettigheter og hvordan man bør håndtere reklamasjonssaker? Dette kurset handler om håndtering av reklamasjoner.

Alle virksomheter som selger varer til forbrukere, er nødt til å være kjent med forbrukerkjøpslovens regler, og hvordan man forholder seg ved reklamasjoner.

Manglende kunnskap om reglene kan medføre unødvendige kostnader og misfornøyde kunder.

Utbytte av kurset

Kurset vil gjøre deg i stand til å håndtere de fleste reklamasjonssaker på betryggende vis..

Overblikk over kurset forbrukerkjøpsloven

  • Reklamasjonsreglene
  • Hva skal til for at det foreligger en kjøpsrettslig mangel?
  • Kundens krav ved forsinkelser og mangler, som tilbakeholding av kjøpesum, reparasjon/ny vare, prisavslag, heving, erstatning
  • Selgers rettigheter
  • Forskjellen mellom reklamasjon og garanti
  • Angrerett

Kursholdere

Advokatene Henrik Renner Fredriksen og Jon Fors-Skjæveland, Virke

Kursform

Kurset gjennomføres i seminararbeidsform med en kombinasjon av forelesning, diskusjoner og erfaringsdeling.

Målgruppe

Ledere og ansatte med ansvar for kundeservice og reklamasjoner.

Praktisk informasjon

Deltakeravgiften dekker full bevertning.

  • Morgen: Kaffe/te og frukt
  • Formiddag: Lunsjbuffet 
  • Ettermiddag: Kaffe/te og kake

Kurset holdes hos Hovedorganisasjonen Virke på Solli Plass i 7. etasje.
Henrik Ibsens gate 90, 0230 Oslo

Om Virke kurs

Les mer

Emneord

  1. Forbrukerkjøp