Medarbeidersamtalen

To kollegaer i medarbeidersamtale

På dette kurset lærer du hvordan du kan bruke medarbeidersamtalen som et viktig ledelsesverktøy.

Motiverte medarbeidere skaper bedre resultater. Utnytt ressursene til beste for virksomhet, medarbeidere og leder! Medarbeidere som i en positiv dialog opplever at virksomheten avklarer forventninger, behov og bidrag til virksomhetens resultater, oppnår økt jobbtilfredshet og høyere motivasjon.

Utbytte

Du vil bli i stand til å bruke medarbeidersamtalen som et aktivt ledelsesverktøy og skape større trygghet for den som skal gjennomføre medarbeidersamtaler. Metoden er fleksibel og kan tilpasses til din virksomhets behov.

Les mer

Overblikk over kurset

  • Hvorfor medarbeidersamtaler?
  • Hva kjennetegner en god samtale?
  • Ulike typer medarbeidersamtaler – hvilken skal du velge?
  • Temaer i samtalen
  • Forberedelser, gjennomføring og oppfølging
  • Kommunikasjon og dialog i medarbeidersamtalen
  • Samtaletrening
  • Arbeid med case
Les mer

Kursholder

Anne-Grete Skofterød har utdanning innen pedagogikk, psykologi og filologiske fag. Hun har lang erfaring som konsulent, nettverksleder og kurslederkompetanse, og jobber særlig med konsulentbistand innen samarbeidsproblematikk, organisasjonsutvikling og konflikthåndtering. I tillegg er hun nettverksleder og har kurs blant annet innen løsningsfokusert tilnærming, vanskelige samtaler, konflikthåndtering og HMS.

Les mer

Kursform

Kurset gjennomføres som seminar, med forelesning, diskusjoner, erfaringsdeling, samtaletrening og arbeid med case.

Les mer

Målgruppe

Ledere, HR-personell og andre med personalansvar.

Les mer

Praktisk informasjon

Deltakeravgiften dekker full bevertning.

  • Morgen: Kaffe/te og frukt
  • Formiddag: Lunsjbuffet 
  • Ettermiddag: Kaffe/te og kake

Kurset holdes hos Hovedorganisasjonen Virke på Solli Plass i 7. etasje.
Henrik Ibsens gate 90, 0230 Oslo

Om Virke kurs

Les mer