Digitalisering av markedsavdelingen

dame på arbeidsplassen sin, skriver i en bok foran pc-en

Få en effektiv innføring i digital markedsføring av en av Norges ledende digitale hoder. Lær hvordan du kan bruke digitale kanaler til å bygge merkevare og drive salg.

Hva lærer du

Kurset dekker de mest grunnleggende aspektene ved digital markedsføring og hjelper deg i gang. Vi dykker ned i Google Analytics, søkemotormarkedsføring og annonsering på Facebook.
Få innføring i hvordan du setter opp mål, sporer kampanjer og hvordan du kan jobbe med å utbedre markedsaktivitetene dine over tid.

Program

  • Del 1: Digital brukeratferd
    Hvordan nå kundene dine ved hjelp av digital markedsføring?
  • Del 2: Mål
    Hvordan sette opp mål og digitale KPIer?
  • Del 3: Måling og kampanjesporing
    Hvordan bruke verktøyet Google Analytics til å utbedre nettsider og analysere digitale aktiviteter?
  • Del 4: Synlighet i Google
    Hvordan bruke søkemotormarkedsføring (SEM) og Google AdWords til å øke omsetningen på nett?
  • Del 5: Markedsføring på Facebook
    Hvordan bruke sosiale medier og annonsering på Facebook for merkevarebygging og salg?
  • Del 6: Optimalisering
    Hvordan utbedre markedsaktiviteter over tid ved hjelp av innsikt og data?
  • Oppsummering
    Gode tips og råd på veien
    Spørsmål og svar

Målgruppe

  • Markedsavdeling
  • Bedriftsledere
  • Alle som ønsker en innføring i digital markedsføring

Kursform

En blanding av foredrag og plenumsdiskusjon

Materiell

Deltakere får tilsendt kursmateriell i ettertid (PDF)

Kursholder

Lise Fimreite Simensen, CEO i Digital Heads AS, har jobbet med digitale kanaler i ti år. Lise har sin bakgrunn fra Google og Opera Software. Hun har bistått noen av landets største virksomheter med digital strategi, kampanjer og analyser. Se profil på LinkedIn
Les om Digital Heads på digitalheads.no

Pris

Medlemspris: 3900,-
Ordinær pris: 5900,-

Praktisk informasjon

Deltakeravgiften dekker full bevertning.

  • Morgen: Kaffe/te og frukt
  • Formiddag: Lunsjbuffet 
  • Ettermiddag: Kaffe/te og kake

Kurset holdes hos Hovedorganisasjonen Virke på Solli Plass i 7. etasje.
Henrik Ibsens gate 90, 0230 Oslo

Emneord

  1. eHandel
  2. Markedsføring