Digitalisering av markedsavdelingen

Få en effektiv innføring i digital markedsføring av en av Norges ledende digitale hoder. Lær hvordan du kan bruke digitale kanaler til å bygge merkevare og drive salg.

Hva lærer du

Kurset dekker de mest grunnleggende aspektene ved digital markedsføring og hjelper deg i gang. Vi dykker ned i Google Analytics, søkemotormarkedsføring og annonsering på Facebook.
Få innføring i hvordan du setter opp mål, sporer kampanjer og hvordan du kan jobbe med å utbedre markedsaktivitetene dine over tid.

Les mer

Program

  • Del 1: Digital brukeratferd
    Hvordan nå kundene dine ved hjelp av digital markedsføring?
  • Del 2: Mål
    Hvordan sette opp mål og digitale KPIer?
  • Del 3: Måling og kampanjesporing
    Hvordan bruke verktøyet Google Analytics til å utbedre nettsider og analysere digitale aktiviteter?
  • Del 4: Synlighet i Google
    Hvordan bruke søkemotormarkedsføring (SEM) og Google AdWords til å øke omsetningen på nett?
  • Del 5: Markedsføring på Facebook
    Hvordan bruke sosiale medier og annonsering på Facebook for merkevarebygging og salg?
  • Del 6: Optimalisering
    Hvordan utbedre markedsaktiviteter over tid ved hjelp av innsikt og data?
  • Oppsummering
    Gode tips og råd på veien
    Spørsmål og svar
Les mer

Praktisk informasjon

Deltakeravgiften dekker full bevertning.

  • Morgen: Kaffe/te og frukt
  • Formiddag: Lunsjbuffet 
  • Ettermiddag: Kaffe/te og kake

Kurset holdes hos Hovedorganisasjonen Virke på Solli Plass i 7. etasje.
Henrik Ibsens gate 90, 0230 Oslo

Om Virke kurs

Les mer

Målgruppe

  • Markedsavdeling
  • Bedriftsledere
  • Alle som ønsker en innføring i digital markedsføring
Les mer

Kursform

En blanding av foredrag og plenumsdiskusjon

Les mer

Materiell

Deltakere får tilsendt kursmateriell i ettertid (PDF)

Les mer

Kursholder

Lise Fimreite Simensen, CEO i Digital Heads AS, har jobbet med digitale kanaler i ti år. Lise har sin bakgrunn fra Google og Opera Software. Hun har bistått noen av landets største virksomheter med digital strategi, kampanjer og analyser. Se profil på LinkedIn
Les om Digital Heads på digitalheads.no

Les mer

Emneord

  1. eHandel
  2. Markedsføring