Hvordan lage nyhetsbrev som virker

utsnitt av en mann som bruker en pc

Nyhetsbrev – en av de mest effektive markedsføringskanalene. Et godt nyhetsbrev er målrettet og relevant for mottakeren. Første prioritet: Godt innhold servert på riktig måte – til riktig tid.

Å lage et godt nyhetsbrev som blir lest krever at man sjonglerer mange ulike elementer. Du må fokusere på rettskriving, gode ”Call-To-Action”, hvordan det skal se ut, hvordan det skal fungere på mobil og desktop, unngå at det havner i spamfilteret og samtidig være innenfor markedsføringsloven.
 
Og om du gjør det feil, så er det ingen angreknapp

Utbytte

  • Lær hvilke elementer som må til for å lykkes med gode nyhetsbrev
  • Lær å skape gode call to action
  • Lær hvordan du kan skape godt visuelt innhold som verdiøker nyhetsbrevet
  • Lær hvordan du kan sette gode mål for nyhetsbrevet
  • Hvordan måle hvor mange som klikker

Overblikk over kurset

  • Hvorfor skal din bedrift sende nyhetsbrev
  • Hva er et godt nyhetsbrev
  • Hva vil du oppnå
  • Hvordan strukturere
  • Hvordan skal det se ut
  • Hva skal du si
  • Hva vil du at leseren skal gjøre
  • Hvordan måle effekten av nyhetsbrevet
  • Feil så å si alle gjør når de sender nyhetsbrev

Kursholder

Erik Eskedal, Iteo Digital
Erik er byråleder og digital strateg i Iteo Digital. Med bakgrunn som markeds- og CRM-ansvarlig har han 10 års erfaring med digital kundedialog, kundeservice og relasjonsbygging. De siste årene har han vært en fremtredende personlighet innen sosiale medier for B2B gjennom sin egen blogg, foredrag og rollen som Digital Communication Manager i Visma. Erik leverer digitale strategier med høy fokus på ROI tilpasset hele markedsmiksen.

Erik har de siste årene vært gjesteforeleser på Handelshøyskolen BI i kurset Sosiale medier, holdt foredrag for Markedsanalyseforeningen, ITS, Confex, Computas, SocialSummer, ReThink Mini, Bloggcamp, Gule Sider og Eniro. Samt holdt kurs for flere ledende norske bedrifter innen bruk av sosiale medier og LinkedIn.

Kursform

En blanding av foredrag, plenumsdiskusjon og praktiske øvingsoppgaver.
Deltagerne trenger ikke å ha med eget utstyr
 

Målgruppe

Alle som jobber med markedsføring eller kundekommunikasjon i bedrifter som ønsker å kommunisere med kundene sine.

Pris

Medlemspris: 1990,-
Ordinær pris: 2990,-