Kurs i Google AdWords - Nivå 1

hånd peker på en ipad

Dette er et praktisk orientert kurs i hvordan bruke og sette opp egne kampanjer i Google AdWords. Du vil lære om søkemotormarkedsføring og annonseplattformen til Google, og få innføring i viktige begreper og tips til hvordan du kommer i gang annonsering.

Mange av dine potensielle kunder benytter søkemotorer til å finne leverandører, produkter og tjenester.

Verdens største søkemotor, Google, tilbyr bedrifter å vise annonser via annonseløsningen Google AdWords.

Du kan velge å vise dine annonser i forbindelse med søkefraser tett knyttet til det du selger. Ved å annonsere på Google kan du tiltrekke deg nye kunder og lede disse inn til dine nettsider.

Dette kurset er for deg som vil ha innføring i søkemotormarkedsføring og hjelp til å komme i gang

Utbytte

Dette er et praktisk orientert kurs i hvordan bruke og sette opp egne kampanjer i Google AdWords. Du vil lære om søkemotormarkedsføring og annonseplattformen til Google, og få innføring i viktige begreper og tips til hvordan du kommer i gang annonsering.

Kurset er for nybegynnere og krever ingen bakgrunnskunnskap. Kurset passer for deg som ønsker å lære hva Google AdWords er, hvordan det fungerer og hvordan du skal komme i gang.

Overblikk over kurset

  • Hvorfor være synlig på søk? 
  • Hva er forskjellen på organisk og betalt søk? 
  • Hvordan sette opp en egen annonse-konto for virksomheten din?
  • Hvordan lage en god kontostruktur? 
  • Hvordan finne riktige søkeord?
  • Hvordan sette opp din første kampanje?
  • Gjennomgang av nyttige verktøy
  • Tips og gode råd

Krav til deltakere

Det er en fordel å ha kjennskap til markedsføring og merkevarebygging generelt. Du trenger ikke ha kunnskap om Google AdWords for å delta på dette kurset. Kurset er for nybegynnere.
Merk: For å annonsere på Google trenger du en Google-konto for bedriften din, samt et kredittkort for betaling. Ta med laptop på kurs.

Kursholder

Lise Fimreite Simensen, CEO i Digital Heads AS, har jobbet med digitale kanaler i ti år. Lise har sin bakgrunn fra Google og Opera Software. Hun har bistått noen av landets største virksomheter med digital strategi, kampanjer og analyser. Se profil på LinkedIn
Les om Digital Heads på digitalheads.no

Kursform

En blanding av foredrag og plenumsdiskusjon

Målgruppe

Markedssjefer, markedskoordinatorer og andre som ønsker å jobbe aktivt med Google AdWords.

Pris

Medlemspris: 3900,-
Ordinær pris: 5900,-

Praktisk informasjon

Deltakeravgiften dekker full bevertning.

  • Morgen: Kaffe/te og frukt
  • Formiddag: Lunsj
  • Ettermiddag: Kaffe/te og kake

Kurset holdes hos Hovedorganisasjonen Virke på Solli Plass i 7. etasje.
Henrik Ibsens gate 90, 0230 Oslo