Kurs i Google Analytics Nivå 1

dame jobber med analyse på en ipad

Google Analytics er gratis og et av verdens mest brukte digitale analyseverktøy. Dette er et praktisk orientert kurs i hvordan komme i gang med analyse og rapportering i Google Analytics.

Utbytte

Lær hvordan du kan finne riktig data for å analysere trafikken på nettsidene dine, se hvor trafikken kommer fra og hvilke kilder som er mest verdifulle. Kurset er for nybegynnere.

Overblikk over kurset

  • Innføring i hva Google Analytics er og hva verktøyet brukes til
  • Strategi og rammeverk for å jobbe med webanalyse
  • Avklaring på termer og begreper: Økter, brukere, sidevisninger, fluktfrekvens med flere
  • Brukergrensesnitt
  • Mest brukte rapporter:
    – Sanntid, målgrupper, trafikk, atferd og konvertering
  • Kampanjesporing

Krav til deltakere

Kurset er for nybegynnere. Du vil trenge tilgang til en Google Analytics-konto og egen laptop som kan tilknyttes internett.

Det er en fordel å ha kjennskap til markedsføring og merkevarebygging generelt.

Kursholder

Lise Fimreite Simensen, CEO i Digital Heads AS, har jobbet med digitale kanaler i ti år. Lise har sin bakgrunn fra Google og Opera Software. Hun har bistått noen av landets største virksomheter med digital strategi, kampanjer og analyser. Se profil på LinkedIn
Les om Digital Heads på digitalheads.no

Kursform

En blanding av foredrag, plenumsdiskusjon og oppgaver

Målgruppe

IT-ansvarlige, webredaktører, markedsansvarlige, konsulenter, medierådgivere og andre som ønsker å lære mer om Google Analytics

 

Praktisk informasjon

Deltakeravgiften dekker full bevertning.

  • Morgen: Kaffe/te og frukt
  • Formiddag: Lunsjbuffet 
  • Ettermiddag: Kaffe/te og kake

Kurset holdes hos Hovedorganisasjonen Virke på Solli Plass i 7. etasje.
Henrik Ibsens gate 90, 0230 Oslo

Emneord

  1. eHandel
  2. Markedsføring