Kurs i Google Analytics

dame jobber med analyse på en ipad

Lær hvordan du kan finne riktig data for å analysere trafikken på nettsidene dine, se hvor trafikken kommer fra og hvilke kilder som er mest verdifulle.

Google Analytics er gratis og et av verdens mest brukte digitale analyseverktøy. Dette er et praktisk orientert kurs i Google Analytics.

Utbytte

Lær hvordan du kan finne riktig data for å analysere trafikken på nettsidene dine, se hvor trafikken kommer fra og hvilke kilder som er mest verdifulle. Lær hvordan du kan spore kampanjer og se hvilke markedsføringstiltak som er mest effektive. Merk: Kurset er for nybegynnere.

Overblikk over kurset

  • Innføring i hva Google Analytics er og hva verktøyet blir brukt til
  • Strategi og rammeverk for å jobbe med webanalyse
  • Avklaring på termer og begreper: Besøk, sidevisninger m.f.
  • Kontostruktur
  • Filter
  • Mål og events
  • Kampanjesporing
  • Brukergrensesnitt
  • Mest brukte rapporter
  • Hvordan sette opp hurtiglenker og dashboard?
  • Hvordan sette opp remarketing via Google Analytics?

Krav til deltakere

Login / tilgang til egen Analytics-konto. Egen laptop som kan
tilknyttes internett.

Kursholder

Lise Fimreite Simensen, CEO i Digital Heads AS, har jobbet med digitale kanaler i ti år. Lise har sin bakgrunn fra Google og Opera Software. Hun har bistått noen av landets største virksomheter med digital strategi, kampanjer og analyser. Se profil på LinkedIn
Les om Digital Heads på digitalheads.no

Kursform

En blanding av foredrag og plenumsdiskusjon

Målgruppe

Alle som ønsker å aktivt jobbe med webanalyse

Pris

Medlemspris: 3900,-
Ordinær pris: 5900,-

Praktisk informasjon

Deltakeravgiften dekker full bevertning.

  • Morgen: Kaffe/te og frukt
  • Formiddag: Lunsj
  • Ettermiddag: Kaffe/te og kake

Kurset holdes hos Hovedorganisasjonen Virke på Solli Plass i 7. etasje.
Henrik Ibsens gate 90, 0230 Oslo

Emneord

  1. eHandel
  2. Markedsføring