Kurs i Google AdWords for viderekomne - Nivå 2

dame skriver på et tastatur

For deg som er i gang med Google annonsering og som ønsker hjelp til å utbedre kampanjene dine. På kurset lærer du om best praksis for optimalisering av Google AdWords-kontoer.

Jobber du i Google AdWords-kontoen til virksomheten din? Er du usikker på om kampanjene dine er satt opp riktig? Har du valgt relevante søkeord? Utnytter du alle mulighetene?

Dersom du vil ha svar på dette og tips til hvordan du kan få mer ut av annonsebudsjettet ditt bør du melde deg på dette AdWords-kurset.

Dette kurset er for deg som er godt i gang med annonsering og som ønsker hjelp til å ta steget videre.

Utbytte

På kurset lærer du om best praksis for optimalisering av Google AdWords-kontoer.

Overblikk over kurset

  • Hvorfor er optimalisering viktig?
  • Hva kan optimaliseres i Google AdWords?
  • Auksjonsmodell, kvalitetspoeng og relevans
  • Hvorfor er kontostruktur viktig?
  • Hvilke innstillinger bør du se nærmere på?
  • Hvordan optimalisere struktu, søkeord, tekster, posisjoner, bud og landingssider?
  • Hvordan legge til annonseutvidelser?
  • Hvorfor legge inn konverteringssporing?
  • Nyttige verktøy
  • Tips og best praksis

Krav til deltakere

Det er en fordel å ha kjennskap til markedsføring og merkevarebygging generelt. For å delta på kurset må du ha admin tilgang til virksomhetens Google AdWords-konto. Kontoen bør helst ha historikk og/eller aktive kampanjer for best mulig utbytte. Har du tilgang til virksomhetens Google Analytics-konto er dette også en stor fordel (ikke et krav). Husk: Ta med Laptop og login på kurs.

Kursholder

Lise Fimreite Simensen, CEO i Digital Heads AS, har jobbet med digitale kanaler i ti år. Lise har sin bakgrunn fra Google og Opera Software. Hun har bistått noen av landets største virksomheter med digital strategi, kampanjer og analyser. Se profil på LinkedIn
Les om Digital Heads på digitalheads.no

Kursform

En blanding av foredrag og plenumsdiskusjon

Målgruppe

Markedssjefer, markedskoordinatorer og andre som ønsker å jobbe aktivt med Google AdWords.

 

Praktisk informasjon

Deltakeravgiften dekker full bevertning.

  • Morgen: Kaffe/te og frukt
  • Formiddag: Lunsjbuffet 
  • Ettermiddag: Kaffe/te og kake

Kurset holdes hos Hovedorganisasjonen Virke på Solli Plass i 7. etasje.
Henrik Ibsens gate 90, 0230 Oslo

Emneord

  1. eHandel
  2. Markedsføring