Kurs i Google Analytics for viderekomne - Nivå 2

Analyseprogram

Google Analytics er et av verdens mest brukte digitale analyseverktøy. Dette kurset er skreddersydd for deg som allerede har grunnleggende forståelse av Google Analytics, men som ønsker å ta steget til neste nivå.

I kurset vektlegger vi øving i hvordan du kan bruke Google Analytics til å finne svar på viktige spørsmål rundt brukeratferd, brukervennlighet og konvertering. Du lærer hvordan du kan bruke Google Analytics til å utbedre nettsider og markedsaktiviteter på nett.

Utbytte

Du lærer om webanalyse og hvordan du bruker Google Analytics til å analyse aktivitet på nettsidene dine. Du lærer om segmentering og filtrering. Du får opplæring i konverteringssporing og hvordan du setter opp dashboards.

Overblikk over kurset

  • Google Analytics for viderekomne
  • Hva bør vi måle og hvorfor?
  • Hvordan sette opp gode mål for nettsidene våre (konverteringer)?
  • Hvordan spore andre hendelser ved hjelp av event tracking?
  • Hvordan drille ned i tallene for å lage egne rapporter?
  • Hvorfor og hvordan bruke segmentering og sekundære dimensjon?
  • Hvordan analysere målgrupper, brukeratferd, trafikk og konverteringer
  • Hvordan lage og tilpasse egne dashboards?

Krav til deltakerne

Kurset er for viderekomne. Du vil trenge tilgang til egen Analytics-konto med administrasjonsrettigheter. Egen laptop som kan tilknyttes internett. Er du nybegynner oppfordrer vi deg til å ta Innføringskurs i Google Analytics Nivå 1 før du evt deltar på kurs i Google Analytics Nivå 2

Det er en fordel å ha kjennskap til markedsføring og merkevarebygging generelt.

Kursholder

Lise Fimreite Simensen, CEO i Digital Heads AS, har jobbet med digitale kanaler i ti år. Lise har sin bakgrunn fra Google og Opera Software. Hun har bistått noen av landets største virksomheter med digital strategi, kampanjer og analyser. Se profil på LinkedIn
Les om Digital Heads på digitalheads.no

Kursform

En blanding av foredrag, plenumsdiskusjon og oppgaver

Målgruppe

IT-ansvarlige, webredaktører, markedsansvarlige, konsulenter, medierådgivere og andre som ønsker å lære mer om Google Analytics

 

Praktisk informasjon

Deltakeravgiften dekker full bevertning.

  • Morgen: Kaffe/te og frukt
  • Formiddag: Lunsjbuffet 
  • Ettermiddag: Kaffe/te og kake

Kurset holdes hos Hovedorganisasjonen Virke på Solli Plass i 7. etasje.
Henrik Ibsens gate 90, 0230 Oslo

Om Virke kurs