Kurs i markedsføring på YouTube

I dette kurset vil du lære å bruke annonsemulighetene i YouTube

Utbytte

Få en grunnleggende innføring i hvordan du kan benytte YouTube som plattform for videomarkedsføring.

Få innføring i viktige aspekter ved YouTube som markedsføringskanal og tips til hvordan du kan tilpasse innholdet ditt slik at videoene dine når ut til et større publikum.
 

Overblikk over kurset

Innføring

  • Hvilke målgrupper er på YouTube?
  • Hvorfor besøker vi YouTube?
  • Hvilke filmer forventer vi å finne på YouTube?

Hvordan sikre at innholdet blir indeksert og oppdaget på YouTube?

  • Ressurser - Creator Academy
  • Søk og metadata på YouTube
  • Titler, tags og beskrivelser
  • Verktøy og metoder for optimalisering av metadata
  • Viktigheten av gode miniatyrbilder
  • Klikkbare tekster og overlegg på YouTube-videoer (Annotations)
  • Gjennomgang av ulike strategier og muligheter
  • Best practice

Kanaler:

  • Hvordan tilpasse YouTube-kanalen?
  • Hvordan lage egne seksjoner og inndelinger?
  • Hvordan legge til en trailer?
  • Hvordan lage spillelister?

Videoer:

  • Hvordan laste opp videoer?
  • Hvordan legge til metadata på videor?
  • Gjennomgang av YouTube Analytics

Markedsføring ved hjelp av annonseformatet Trueview

  • Målrettingsmetoder

Kursholder

Lise Fimreite Simensen, CEO i Digital Heads AS, har jobbet med digitale kanaler i ti år. Lise har sin bakgrunn fra Google og Opera Software. Hun har bistått noen av landets største virksomheter med digital strategi, kampanjer og analyser. Se profil på LinkedIn
Les om Digital Heads på digitalheads.no

Pris

Medlemspris: 3900,-
Ordinær pris: 5900,-

Praktisk informasjon

Deltakeravgiften dekker full bevertning.

  • Morgen: Kaffe/te og frukt
  • Formiddag: Lunsjbuffet 
  • Ettermiddag: Kaffe/te og kake

Kurset holdes hos Hovedorganisasjonen Virke på Solli Plass i 7. etasje.
Henrik Ibsens gate 90, 0230 Oslo

Om Virke kurs

Les mer

Emneord

  1. eHandel
  2. Markedsføring