Innholdsmarkedsføring (Content Marketing)

mann skriver på pc og holder en smartphone

Skal du i gang med innholdsmarkedsføring i 2017?

Er du usikker på hvor du bør starte? Dette innføringskurset er skreddersydd for deg som ønsker å forstå mer av hva innholdsmarkedsføring er og hvordan du kan bruke innhold til å markedsføre virksomheten din på nett. Det er mange spørsmål som dukker opp på veien. Hva skal til for lykkes? Hvordan lage en innholdsstrategi? Hvordan måle effekt?

Utbytte

Få en effektiv innføring i hva innholdsmarkedsføring er og tips til hvordan du kan komme i gang. Du lærer hva som bør være på plass for å lykkes med innholdsmarkedsføring over tid.

Overblikk over kurset

  • Hva er innholdsmarkedsføring?
  • Ulike former og formater
  • Gode eksempler og ulike tilnærminger
  • Innholdsstrategi – Hva bør være på plass?
  • Nyttige metoder og verktøy
  • Resultatmåling
  • Tips og gode råd på veien
  • Spørsmål og svar

Nivå

Grunnleggende/innføring

Krav til deltakere

Det er en fordel å ha kjennskap til markedsføring og merkevarebygging generelt. Dette innføringskurset er for nybegynnere. Kontakt Virke eller Digital Heads dersom du ønsker et kurs for viderekomne: innhold@digitalheads.no

Målgruppe

Markedssjefer, markedskoordinatorer og andre som ønsker å jobbe aktivt med innholdsmarkedsføring

Kursform

En blanding av foredrag og plenumsdiskusjon.

Kursholder

Lise Fimreite Simensen, CEO i Digital Heads AS, har jobbet med digitale kanaler i ti år. Lise har sin bakgrunn fra Google og Opera Software. Hun har bistått noen av landets største virksomheter med digital strategi, kampanjer og analyser. Se profil på LinkedIn
Les om Digital Heads på digitalheads.no

Pris

Medlemspris: 3900,-
Ordinær pris: 5900,-

Praktisk informasjon

Deltakeravgiften dekker full bevertning.

  • Morgen: Kaffe/te og frukt
  • Formiddag: Lunsj
  • Ettermiddag: Kaffe/te og kake

Kurset holdes hos Hovedorganisasjonen Virke på Solli Plass i 7. etasje.
Henrik Ibsens gate 90, 0230 Oslo

Emneord

  1. eHandel
  2. Markedsføring