Gravferd Fagkurs Trinn III

Vi går gjennom kundereisen, fra digital markedsføring, etiske retningslinjer og potensielle fallgruver og videre til møte med kunden der vi har fokus på best mulig kundebehandling og god rådgivning i en krevende hverdag.

Gravferd Fagkurs Trinn III

Sted: Henrik Ibsens gate 90, Oslo
Tid: 09.00 - 15.30
Pris:

4600,- for medlemmer av Virke

4600,- uten medlemskap

Dato: 22.10.2018

Meld meg på

DETTE KURSET ER KUN FOR VIRKES MEDLEMMER!

Fagkurs Trinn III dag 1

Fagkurs Trinn III dag 1 tar for seg den digitale kundereisen. Vi ser nærmere på hvordan kundene bruker digitale plattformer som Google, Facebook og YouTube til å finne informasjon om ulike tjenester og tilbydere. Vi diskuterer hvilket innhold som bør være tilgjengelig på nett for å kunne betjene kundene på en god måte. Du lærer om digital markedsføring, etiske retningslinjer og potensielle fallgruver.

Første del | Digital kundeadferd

  • Den digitale kundereisen
  • Innføring i digitale kanaler - Google, Facebook, YouTube, Instagram m.fl.
  • Hvilken tjenester og informasjon forventer kundene å finne på nett?
  • Øvelse / oppgave

v/Lise Fimreite Simensen

Andre del | Markedsføring av begravelsesbyråer på nett

  • Nye konkurrenter på nett
  • Betalt annonsering for begravelsesbyråer
  • Verktøy og nyttige hjelpemidler for å lykkes med digital markedsføring - Kort om Google Analytics, Google Trends og søkeordsverktøy, Facebooks publikumsverktøy m.fl.
  • Potensielle fallgruver og viktige veivalg - Etiske retningslinjer, valg av søkeord, remarketing, personvern m.fl.
  • Hvordan velge riktige samarbeidspartnere (mediebyrå)
  • Øvelse / oppgave

v/Lise Fimreite Simensen

Les mer

Kursholder

Lise Fimreite Simensen

CEO i Digital Heads AS

Lise Fimreite Simensen har jobbet med digitale kanaler i ti år. Lise har sin bakgrunn fra Google og Opera Software. Hun har bistått noen av landets største virksomheter med digital strategi, kampanjer og analyser. Les om Digital Heads på digitalheads.no

Fagkurs Trinn III dag 2

I Fagkurs Trinn III dag 2 vil det være fokus på god rådgivning og kundebehandling.

Rådgivning og kundebehandling i ekstraordinære situasjoner kan være krevende for en rådgiver i gravferdsbransjen. Kompetanse og innsikt i hvordan man skal håndtere denne samtalen er avgjørende for et godt utfall.

Møte mellom gravferdsbyrå og de pårørende er en kunderelasjon som skal håndteres profesjonelt hvor det etiske er øverst på agenda samtidig som resultater for gravferdsbyrået er vesentlig.

Første del | Rådgivningsteknikk

I denne modulen ser vi på hvilke samtaleteknikker man kan benytte for å oppleves som en troverdig rådgiver. Vi går gjennom tradisjonelle, teknikker for tonefall og ordvalg. Samt ulike måter å presentere gravferdsprodukter og tjenester på en god måte.

v/Eric Løe

Andre del | Konferansesamtalen

Vi vil i denne modulen bruke teknikker vi har lært, og vi vil trene på den viktige konferansesamtalen. Det vil bli lagt frem ulike cases med både enkle og utfordrende familiesettinger. Gjennom diskusjon og øving vil du lære hvordan lede en samtale og være en god rådgiver i en krevende konferansesituasjon.

v/Eric Løe

Som deltaker på dette kurset vil du utsettes for ideer og perspektiver knyttet til kundebehandling, rådgivningsteknikk og samtaleledelse. Summen av oppgaver og innhold er ment å gjøre deg som gravferdskonsulent trygg i din rolle som rådgiver, veileder og samtaleleder ( i møte med kundene).

Les mer

Kursholder

Eric Løe

CEO / Senior Business Advisor i Nordic Management Institute

Eric Løe er CEO / Senior Business Advisor i Nordic Management Institute og har tidligere jobbet for selskaper som LADEGAARD Norge AS, Nokas, Telenor og Flytoget. Som populær salgstrener og foredragsholder med tung erfaring fra consulting og over 10 års ledererfaring hjelper Eric kundene våre med strategi, organisasjons-og forretningsutvikling, lederutvikling og omstilling. Eric har ledet store og omfattende endringsprosesser og utviklingsprosjekter med stor suksess, men best kjent er han kanskje gjennom sine inspirerende foredrag om kundereisen, ledelse og salgsteknikk.

Praktisk informasjon

Deltakeravgiften dekker full bevertning.

  • Morgen: Kaffe/te og frukt
  • Formiddag: Lunsjbuffet 
  • Ettermiddag: Kaffe/te og kake

Adresse:  Hovedorganisasjonen Virke på Solli Plass i 7. etasje.
Henrik Ibsens gate 90, 0230 Oslo

Mer informasjon om kurs hos Virke

Les mer

Følg med på Virkes kurstilbud