Hvordan lykkes i møte det asiatiske markedet?

Er du redd for å trå feil i møte med samarbeidspartnere, forretningsforbindelser eller turister fra Asia? Er du usikker på hvordan du kan lykkes i møte med ukjente kulturer og det asiatiske markedet? På dette kurset lærer du mer om hvordan du og din virksomhet kan lykkes i møtet med Asia.

Hvordan lykkes i møte det asiatiske markedet?

Læringsutbytte

Dette kurset vil ruste deg for møter med mennesker og virksomheter fra andre kulturer, særlig fra Asia. Du får tips til hvordan du kan unngå å trå feil og får mulighet til å lære fra virksomheter som har lang erfaring i møte med det asiatiske markedet.

Les mer

Målgruppe

Kurset passer for alle som jobber opp mot det asiatiske markedet eller som tar imot besøkende fra Asia. Kurset er rettet særlig mot reiselivsnæringen, men kan også være nyttig for andre som jobber opp mot det asiatiske markedet og som har behov for å få bedre kulturforståelse og for å lære mer om hvordan man kan lykkes i møte med det asiatiske markedet.

Les mer

Kursform

Kurset vil bestå av foredrag og dialog mellom foredragsholderne og deltagerne.

Les mer

Program

8.30– 9.00: Frokost og registrering

9.00-9.05: Velkommen ved Astrid Bergmål, Leder Virke Reiseliv

9.05– 9.45: Hvordan lykkes i møte med andre kulturer? Rolf A. Vestvik, forfatter av boka
Internasjonale relasjoner – slik lykkes du i utlandet.

9.45 – 10.05: «Hvordan ønske kineserne velkommen?» ved Anne Krogh, CEO KinaReiser.

10.05 – 10.25: Kaffepause

10.25– 11.10 Asia; kulturen, forventningene, mulighetene ved Ingunn Sakshaug, Leder for Innovasjon Norge Asia.

11.10 -11.35: Hvordan bli synlig og tilgjengelig for kineserne på nettet? Ved Jie Zhang, daglig leder i GoDigitalChina (Foredraget vil bli holdt på engelsk)

11.35 – 11.55: Suksesskriterier for å lykkes i møte med asiatiske besøkende, ved Heidi Hauge, Salgssjef Visit Sognefjord

11.50 -12.00 Oppsummering ved Virke

Les mer

Om foredragsholderne

Rolf A. Vestvik

Rolf er aktuell med boka Internasjonale relasjoner – slik lykkes du i utlandet. Han har gjennom hele sitt yrkesliv arbeidet med internasjonale spørsmål og utenrikspolitikk. Vestvik har også kommunikasjonsfaglig bakgrunn med særlig vekt på politisk kommunikasjon, kampanjer og myndighetspåvirkning. I tillegg har han unik erfaring med krisekommunikasjonsledelse.

Les om Rolf

 

Anne Krogh, CEO KinaReiser

Anne har ledet Kinareiser siden 1969 og har 50 års erfaring fra å jobbe med og i Kina og Sørøst-Asia. KinaReiser er Norges eldste turoperatør på Kina og har omfattende kunnskaper både om dette landet og andre reisemål i Asia. Som eneste norske turoperatør har KinaReiser eget kontor i Beijing. KinaReiser har lang erfaring fra møter med kinesisk kultur.

Les mer om Anne

 

Ingunn Sakshaug, Market Specialist Tourism Asia and New Developing Markets.

Ingunn har tidligere jobbet som Destination Manager Norway & Iceland i Tumlare og har svært god kompetanse om det asiatiske markedet.

Les mer om Ingunn

 

Jie Zhang, daglig leder GoDigitalChina.

GoDigitalChina er et nordisk basert selskap som presenterer Norden for kinesiske forbrukere. Virksomhetens mål er å hjelpe nordiske bedrifter til å utvide sin virksomhet ved å bli synlig og tilgjengelig for kineserne på nettet. Med sin unike kunnskap om kultur, språk og sin internasjonale erfaring, kan de introdusere produkter og tjenester til milliarder Internett-brukere i Kina.

Ler mer om Jie Zhang

 

Heidi Hauge, Salgssjef Visit Sognefjord

Heidi har lang erfaring fra reiselivet. Hun har jobbet som markedssjef i Fjord 1, i verdiskapingsprosjektet i Discover Sognefjord og har vært reiselivssjef i Florø og har lang erfaring fra å jobbe opp mot det asiatiske markedet.

Les mer