Kurs i å skape forretningsmuligheter med data, teknologi og kunstig intelligens

Er du nysgjerrig på hvordan du kan forvalte den dataen du har tilgang til på en smartere måte for å skape nye forretningsmuligheter og være med på AI-revolusjonen?

Dette kurset er designet for å gi deg en praktisk forståelse av hva som kreves av din organisasjon og hvordan du kan bruke KI til å forbedre forretningsprosesser og oppnå forretningsmål.

Kursinnhold

Kurset vil fokusere på bruk av data, teknologi og kunstig intelligens for å forbedre eksisterende forretningsmodeller og finne nye forretningsområder. Det vil være delt i to deler:

  1. Digital og AI-transformasjon for bedrifter:
    - Hva kreves av bedrifter for å gjennomføre en vellykket digital og AI-transformasjon?
    - Hvordan kan organisasjoner tilpasse seg og dra nytte av ny teknologi?
  2. Potensialet med data, analyse og KI i bedrifter:
    - Utforskning av hvordan data, analyse og kunstig intelligens kan brukes til å skape verdi.
    - Praktiske øvelser der vi sammen skaper ideer om hvordan teknologi kan brukes til å skape nye forretningsmuligheter.

Kurset passer for

Dette kurset passer for deg som er leder eller har forretningsansvar for en bedrift. Uansett om du er nybegynner eller har litt erfaring med KI, vil du lære hvordan du kan benytte data, teknologi og kunstig intelligens for å skape nye forretningsmuligheter på en trygg og etisk måte.

Forkunnskaper

Kurset krever ingen forkunnskaper, da du i dette kurset også vil få en innføring i hva KI er. Det er dog en fordel at du har generell forståelse for forretning og teknologi på et overordnet ledernivå

Kursholder

  • Vishal Kaura

    Vishal Kaura har lidenskap for effektiv bruk av data og ai til å løse reelle utfordringer i næringslivet, og holder foredrag og kurs for næringslivet innen dette temaet. Vishal ønsker å bidra til å heve kompetansen i næringslivet på hvordan bruk av AI løsninger kan øke produktiviteten, forbedre medarbeider- og kundeopplevelse og skape bedre resultater. Han er siviløkonom, med 17 års erfaring fra finans- og it bransjen. Han er i dag Head of AI & Analytics i konsulentselskapet Itera, som bygger og leverer AI løsninger for sine kunder i Norden.

Ofte stilte spørsmål

  • Er det servering på kurset?

    Deltakeravgiften dekker full bevertning.

    • Morgen: Kaffe/te og frukt
    • Formiddag: Lunsj
    • Ettermiddag: Kaffe/te og kake
    • Halvdagskurs har lett servering i kurslokalet

  • Hvilke påmeldingsregler gjelder?

    • Ved avmelding belastes 20 % av deltakeravgiften, minimum 500 kroner.
    • Påmelding er bindende etter 14 dager før kursdato, og eventuell av-melding må skje skriftlig. Ved avmelding etter 14 dager før kursdato belastes full deltakeravgift. Betalte plasser kan fritt benyttes av andre i virksomheten.
    • Vi tar forbehold om endringer i programmet som skyldes forhold utenfor vår kontroll.
    • Vi tar forbehold om avlysning av kurs frem til 14 dager før kursstart. Vi kan ikke være økonomisk ansvarlig for eventuelle utgifter som for eksempel reiseutgifter ved en avlysning.
  • Vil det bli delt ut undervisningsmateriell?

    Å delta på et kurs eller en konferanse er en intensiv læringsopplevelse. For at du skal få best mulig utbytte av din deltakelse blir det utdelt eller tilsendt undervisningsmateriell på de fleste av våre kurs.

  • Er kurslokale tilrettelagt funksjonshemmede?

    De fleste av våre kurssteder er tilrettelagt for funksjonshemmede.
    Gi beskjed om eventuelle funksjonshemminger sammen med påmeldingen, slik at vi kan tilrettelegge på best mulig måte.
    Hvis kursstedet ikke har nødvendige fasiliteter kan kursavgiften refunderes.

  • Kan kurset leveres bedriftsinternt?

    Vi kan tilby kurs fra vår kursportefølje som bedriftsinternt kurs for Virke medlemmer på forespørsel.

    Kursene arrangeres i deres eller våre lokaler, alt etter hva som passer best.

    Bedriftsinterne kurs

  • Har du spørsmål om et kurs?

    Kontakt oss på

    Tlf 22 54 17 00 eller

    e-post 

Dette skjer hos Virke!

Se alle kurs og konferanser
  1. Nye regler om verneombud og arbeidsmiljøutvalg fra 1. januar 2024

    I dette webinaret blir du oppdatert på de nye lovendringene, og du får også vite hva du som arbeidsgiver er pliktig å tilby av opplæring for verneombud og medlemmer av arbeidsmiljøutvalget.

  2. Innspillsmøte Kreativ næring strategi Oslo

    Hovedorganisasjonen Virke inviterer medlemmer, næringsliv og samarbeidspartnere i Oslo til et åpent innspillmøte og spør hva skal til for å løfte kreativ næring nasjonalt?

  3. ReisePULS: Hvordan planlegger nordmenn å reise i 2024?

    Velkommen til årets første Reisepuls!

  4. Nye klima- og miljøkrav i anskaffelser – hva må du kunne?

    Fra og med 1. januar 2024 vil en ny endringsforskrift skjerpe kravene for ivaretakelse av klima- og miljøhensyn i offentlige anskaffelser.

  5. Lederskap som virker – God ledelse på avstand

    I dette webinaret snakker vi med Per Kristian Haakonsen, utviklingssjef i ACAMS Airport Tower Solutions, om hvordan du kan skape en sterk bedriftskultur i en hybrid arbeidshverdag hvor mange jobbe hjemmefra eller har geografisk avstand til sin leder og andre kolleger.

Slik bruker du medlemskapet

Som medlem i Virke får du som arbeidsgiver mange fordeler.

  • Få hjelp med HR og arbeidsrett

    Virkes rådgivere står klare til å bistå med gode råd og konkret hjelp i forbindelse med ansettelsesavtaler, oppsigelsessaker, nedbemanningsprosesser og andre personalsaker.

    Hjelp for arbeidsgivere

  • Forretningsjuridisk bistand

    Få tilgang til forretningsjuridisk bistand fra Virkes erfarne advokater. Medlemmer får inntil 30 minutters forretningsjuridisk rådgivning i hver sak, helt kostnadsfritt. Tar henvendelsen lengre tid, får du en svært konkurransedyktig pris.

    Forretningsjuridisk bistand

  • Gunstige fordelsavtaler

    Spar penger på produkter og tjenester som bedriften har bruk for! Som Virke-medlem får du gode rabatter og prioritert kundeservice hos våre mange samarbeidspartnere.

    Se alle fordelsavtalene