Ledelse i usikre og komplekse tider- Kurs

På dette kurset vil du få trening i og verktøy til å utøve god ledelse i komplekse og usikre tider.

Læringsutbytte:

Etter fullføring av dette kurset, vil du ha oppnådd mer kunnskap og ferdigheter som er nødvendig for å lede mer sikkert i tider med større usikkerhet og endring. Du vil ha en dypere forståelse av hvordan man kan bruke ulike organisatoriske metoder og verktøy for å videreutvikle en prestasjonskultur.

I dette kurset vil vi jobbe med:

  • Storytelling – hvordan historiens evne til å påvirke, mening, underholdning og følelser
  • Tilstedeværende ledelse - hvordan du kan gi andre følelsen av aktivt nærvær og oppmerksomhet.
  • Motivasjon og prestasjonsstyring for å klargjøre forventninger til ansatte ved bruk av 360-graders feedbackprosess

Hvem bør delta:

Dette kurset passer for deg som ledr et team og ønsker å lære om hvordan du kan praktisere ledelse og god kommunikasjon i usikre og komplekse tider for å sikre motivasjon og fremdrift. Kurset vil hjelpe deg møte utfordrende tider med en verdifull verktøykasse.

Vi anbefaler også kurset i Storytelling som et strategisk verktøy

Hør mer om kursets innhold:

Kursholder

  • Henrik Colind Høst

    Henrik er en erfaren leder med bakgrunn fra teknologiselskapene Microsoft og Atea. Han har vært med på å starte flere startups. Han har også jobbet i forbrukervareindustrien med Circle K, Coca-Cola og Procter & Gamble hvor han har implementert flere store teknologiprosjekter for å kunne optimalisere forretningsutvikling og drift. Henrik har en MBA fra University of Minnesota og har blitt anerkjent med en Microsoft excellence pris. 

Ofte stilte spørsmål

  • Er det servering på kurset?

    Deltakeravgiften dekker full bevertning.

    • Morgen: Kaffe/te og frukt
    • Formiddag: Lunsj
    • Ettermiddag: Kaffe/te og kake
    • Halvdagskurs har lett servering i kurslokalet

  • Hvilke påmeldingsregler gjelder?

    • Ved avmelding belastes 20 % av deltakeravgiften, minimum 500 kroner.
    • Påmelding er bindende etter 14 dager før kursdato, og eventuell av-melding må skje skriftlig. Ved avmelding etter 14 dager før kursdato belastes full deltakeravgift. Betalte plasser kan fritt benyttes av andre i virksomheten.
    • Vi tar forbehold om endringer i programmet som skyldes forhold utenfor vår kontroll.
    • Vi tar forbehold om avlysning av kurs frem til 14 dager før kursstart. Vi kan ikke være økonomisk ansvarlig for eventuelle utgifter som for eksempel reiseutgifter ved en avlysning.
  • Vil det bli delt ut undervisningsmateriell?

    Å delta på et kurs eller en konferanse er en intensiv læringsopplevelse. For at du skal få best mulig utbytte av din deltakelse blir det utdelt eller tilsendt undervisningsmateriell på de fleste av våre kurs.

  • Er kurslokale tilrettelagt funksjonshemmede?

    De fleste av våre kurssteder er tilrettelagt for funksjonshemmede.
    Gi beskjed om eventuelle funksjonshemminger sammen med påmeldingen, slik at vi kan tilrettelegge på best mulig måte.
    Hvis kursstedet ikke har nødvendige fasiliteter kan kursavgiften refunderes.

  • Kan kurset leveres bedriftsinternt?

    Vi kan tilby kurs fra vår kursportefølje som bedriftsinternt kurs for Virke medlemmer på forespørsel.

    Kursene arrangeres i deres eller våre lokaler, alt etter hva som passer best.

    Bedriftsinterne kurs

  • Har du spørsmål om et kurs?

    Kontakt oss på

    Tlf 22 54 17 00 eller

    e-post 

Dette skjer hos Virke!

Se alle kurs og konferanser
  1. Virke Gravferd Fagkurs Trinn I del I

    Bli med på vårt grunnleggende fagkurs for gravferdskonsulenter. Du vil få bedre forståelse, samt utvide ditt nettverk og kunnskapsområde innen gravferdsbransjen. Kurset varer i fem dager.

  2. Digital transformasjon og forretningsutvikling - Kurs

    Bli en leder som styrer teknologien, ikke motsatt. Dette kurset er skreddersydd for erfarne ledere uten omfattende teknologibakgrunn. Lær hvordan du driver digital transformasjon basert på dine forretningsmål, og ikke la teknologien styre deg.

  3. Onlinekurs - Grunnkurs i arbeidsmiljø

    Vi gir deg en grunnleggende innføring i regelverket, arbeidsmiljøfaktorer, aktørene i arbeidsmiljøarbeidet, arbeidsmåter innen HMS og sykefraværsoppfølging.

  4. Kunderettigheter for reisebransjen

    Om de aktuelle lover og spesielt om pakkereisekunders og flypassasjerers rettigheter. Avtaleloven, pakkereiseloven og luftfartsloven.

  5. Inngåelse av leiekontrakter – dette bør du passe på

    I dette webinaret går vi gjennom hovedpunktene for hva som er viktig å tenke på ved inngåelse av nye leiekontrakter.

Vurderer du medlemskap i Virke?

Som medlem får du som arbeidsgiver mange fordeler.

  • Få hjelp med HR og arbeidsrett

    Virkes rådgivere står klare til å bistå med gode råd og konkret hjelp i forbindelse med ansettelsesavtaler, oppsigelsessaker, nedbemanningsprosesser og andre personalsaker.

    Hjelp for arbeidsgivere

  • Forretningsjuridisk bistand

    Få tilgang til forretningsjuridisk bistand fra Virkes erfarne advokater. Medlemmer får inntil 30 minutters forretningsjuridisk rådgivning i hver sak, helt kostnadsfritt. Tar henvendelsen lengre tid, får du en svært konkurransedyktig pris.

    Forretningsjuridisk bistand

  • Gunstige fordelsavtaler

    Spar penger på produkter og tjenester som bedriften har bruk for! Som Virke-medlem får du gode rabatter og prioritert kundeservice hos våre mange samarbeidspartnere.

    Se alle fordelsavtalene