Hjelpesenter for Virkes digitale tjenester

Om Virkes digitale tillegg

  • Får ikke logget inn. Hva gjør jeg?

    Dersom du opplever utfordringer med innlogging på virke.no og Virkes digitale produkter, anbefaler vi deg å aller først sjekke følgende; 

    1. Sjekk at du logger inn med riktig e-postadresse. Brukernavn er e-post adresse, og din konto hos Virke er knyttet til en unik e-postadresse. 
    2. Husker du ikke passordet? Klikk på Glemt passord etter Logg inn. Tast inn ditt brukernavn (e-post adresse) og en automatisk e-post med lenke for opprettelse av passord og pålogging vil sendes til deg fra vårt system.
    3. Sjekk hvilken nettleser du bruker virke.no er optimalisert for de nyeste versjonene av Chrome, Firefox og Edge. Dessverre fungerer ikke Internet Explorer særlig godt på våre nettsider, og dette vil forårsake feil med pålogging og tilganger.
    4. Prøv å logge inn i «inkognitiomodus». Dersom du har aktivert lagring av passord og tilganger i nettleseren, kan dette forårsake at gamle passord legges inn automatisk slik at du får feilmelding når du prøver å logge deg på. Prøv derfor å logge deg på med . nettleseren i «privat modus» for å se om du kommer inn. Les mer om privat modus her.
    5. Ta kontakt med kundeservice. Hvis du har forsøkt alt over, ta kontakt med enten via e-post eller på tlf : 22 54 17 00 (tast 2).  
  • Hvordan melder jeg ifra om problemer?

    For at vi raskt skal kunne sette oss inn i problemstillingen, anbefaler vi at du sender en e-post til  med følgende informasjon:

    1. Hva gjelder problemet?
    2. Legg ved relevante skjermbilder eller videoer som viser hvor det går galt.

    Dersom det er en hastesak, kan du ringe kundeservice på 22 54 17 00 og taste 2.

    Åpningstider: 09:00-15:00

  • Hvor lang tid tar det før jeg har tilgang til tjenesten etter at jeg har kjøpt det?

    Du får tilgang til tjenesten rett etter at kjøpet er gjennomført, mer informasjon om innlogging kommer på e-post.

Håndbøker

  • Slik kommer du i gang med Virkes håndbøker (video-introduksjon)

    Her har du en liten veiledningsvideo som hjelper deg med å komme i gang med håndboken din:

  • Hvorfor finner jeg ikke håndboken vår under "Dine tjenester" på Virke.no?

    Kun eier av håndboken finner den under "Dine tjenester" på Virke.no.

    Hvis du er administrator i håndboken, kan du logge inn via følgende lenke: https://handbok.virkedigital.no/handbok. Vi anbefaler at du lagrer denne URL-en som et bokmerke i nettleseren din for enkel tilgang.

  • Hvordan logger eier inn i håndboksportalen for første gang?

    Eier mottar en e-post med innloggingsinformasjon til håndboksportalen da kjøpet er gjennomført. Det hender at denne kommunikasjonen havner i søppelpost, spamfilter eller blir blokkert av person-/ bedrifts-innstillinger. Dersom dette er tilfellet må du finne frem til e-posten, eller følge følgende påloggingsinformasjon:

    Trykk her for å logge inn i håndboksportalen for første gang (Denne lenken er kun for eier av håndboken)

    Har du glemt passordet ditt, så kan du få et nytt passord ved å gå inn på lenken over og deretter velge «Glemt passord?».

    Har du ha spørsmål underveis, så vil vi gjerne høre fra deg på Kundeservice@virke.no

  • Hvordan får de ansatte tilgang til håndboken?

    Åpen Lenke (Anbefalt)

    Med åpen lenke kan den ansatte komme rett inn i håndbøkene uten passord. Dette slås på i administrasjonspanelet.

    Manuell registrering av lesere

    Fyll ut boksene er ferdig utfylt, trykker du på "legg til".

     Mottager vil så motta en velkomstmail fra Handbok@virke.no som ser slik ut:

    Hei (Navn på mottager),

    Velkommen til (Virksomhet's) Personalhåndbok og HMS-håndbok.

    Utforsk håndbøkene for å finne svar på spørsmål og holde deg oppdatert.

    Uansett om du er på mobilen eller PC-en, er håndbøkene alltid tilgjengelig.

    Logg deg inn i håndboken her > skriv inn mailadressen din > neste > sett passord

    Med vennlig hilsen (Virksomhet)

    En tjeneste levert avLogo Virke

    Dersom kollegaen din ikke mottar denne informasjonen kan det være lurt å...

    • Spørre om kollega kan sjekke spamfilter og søppelpost
    • Sjekke at e-postadressen er skrevet riktig 
  • Hva betyr de ulike rollene?

    Det finnes hovedsakelig tre forskjellige roller:

    1. Eier - Administrator: Har full tilgang til å administrere brukere og redigere håndboken.
    2. Forfattere: Kan redigere innholdet i håndbøkene.
    3. Lesere: Har kun lesetilgang til håndboken.

    I tillegg finnes det to spesielle tilgangstyper:

    • Midlertidig lesetilgang: Gir lesetilgang for en begrenset periode.
    • Åpen lenke: Alle med riktig URL-adresse kan lese håndboken.
  • Slik redigerer du håndbøkene

    1. For å redigere en publisert versjon, må du først opprette en kladd.

    2. Når du trykker på “Opprett en kladd”, vil du få opp flere alternativer. Velg “Kopier publisert håndbok (basert på mal)”.

    3. Når du er fornøyd med endringene og klar for at de ansatte skal se oppdateringen, trykker du på “Publiser” oppe i høyre hjørne.

    4. Vipps, så er versjonen oppdatert og håndboken endret!

  • Hvorfor finner jeg ikke håndboken vår under "Dine tjenester" på Virke.no?

    Kun eier av håndboken finner den under "Dine tjenester" på Virke.no.

    Hvis du er administrator i håndboken, kan du logge inn via følgende lenke: https://handbok.virkedigital.no/handbok. Vi anbefaler at du lagrer denne URL-en som et bokmerke i nettleseren din for enkel tilgang.

E-signering

  • Slik kommer du i gang med e-signering (video-introduksjon)

    Her har du en liten veiledningsvideo som hjelper deg i gang med å signere dokumentene dine digitalt: 

  • Motparten sier at de ikke har mottat e-post med varsel om e-signering

    Her er noen tips for å sikre at signeringen går som planlagt:

    • Kontroller at mottakerens e-postadresse er korrekt.
    • Be mottakeren sjekke spamfilteret, da e-poster ofte kan havne der ved en feil.
    • Informer mottakeren om at e-posten sendes fra .
  • Hvor mange e-signeringer får jeg hvert år?

    Du får 100 gratis e-signeringer per år. 

    Hvis fem personer signerer ett dokument, har du brukt fem av de 100 signeringene.

  • Hva koster det å kjøpe flere e-signeringer

    Du kan kjøpe 100 ekstra signeringer for 1500 kr ved å kontakte kundeservice på 

  • Hvor finner jeg e-signeringsløsningen?

    E-signeringsløsningen er tilgjengelig både i Arbeidsgiverguiden og i Styres.

  • Jeg får ikke lastet ned ferdig signert dokument

    Problemet kan oppstå når du bruker Microsoft Edge. For å laste ned dokumenter, gå til innstillinger og aktiver 'Spør meg hva jeg vil gjøre med hver nedlasting.

Arbeidsgiverguiden

  • Om malene i Arbeidsgiverguiden

    Vi gjør det enkelt for deg å komme i gang på kort tid – uten å måtte bruke en advokat eller fagspesialist. 

    Slik fungerer det

    I Arbeidsgiverguiden finner du en rekke maler i Word eller PDF, som er utarbeidet av Virkes eksperter. Enkelte av malene finnes også på engelsk.

    Laste ned maler i Word/PDF

    • Finn malen du trenger under menypunktet 'maler'. 
    • Trykk "Last ned mal" for å laste ned dokumentet. Du kan deretter åpne dokumentet i Word/PDF for å redigere i dokumentet. 

Styres

  • Om malene i Styres

    Vi gjør det enkelt for deg å komme i gang på kort tid – uten å måtte bruke en advokat eller fagspesialist. 

    Slik fungerer det

    I Styres finner du en rekke maler i Word eller PDF, som er utarbeidet av Virkes eksperter. Enkelte av malene finnes også på engelsk.

    Laste ned maler i Word/PDF

    • Finn malen du trenger under menypunktet 'maler'. 
    • Trykk "Last ned mal" for å laste ned dokumentet. Du kan deretter åpne dokumentet i Word/PDF for å redigere i dokumentet. 

Starthjelp bærekraft

Kundeservice

Har du ikke funnet svar på spørsmålet ditt? Ta kontakt med vår kundeservice via telefon eller e-post. Vi er her for å hjelpe deg!

Telefon: 22 54 17 00 Tast 2
E-post: 
Åpningstid: 0900-1500

Medlemskap i Virke

Som medlem får du som arbeidsgiver mange fordeler.

  • Få hjelp med HR og arbeidsrett

    Virkes rådgivere står klare til å bistå med gode råd og konkret hjelp i forbindelse med ansettelsesavtaler, oppsigelsessaker, nedbemanningsprosesser og andre personalsaker.

    Hjelp for arbeidsgivere

  • Forretningsjuridisk bistand

    Få tilgang til forretningsjuridisk bistand fra Virkes erfarne advokater. Medlemmer får inntil 30 minutters forretningsjuridisk rådgivning i hver sak, helt kostnadsfritt. Tar henvendelsen lengre tid, får du en svært konkurransedyktig pris.

    Forretningsjuridisk bistand

  • Gunstige fordelsavtaler

    Spar penger på produkter og tjenester som bedriften har bruk for! Som Virke-medlem får du gode rabatter og prioritert kundeservice hos våre mange samarbeidspartnere.

    Se alle fordelsavtalene