Moduler i Virke oppfølging


Virke Oppfølging standard

I Virke Oppfølging standard får du tilgang på

  • Personalregister
  • Fraværsregistrering
  • Oppfølging av ansatte, administrative tiltak, skjematikk og søknader, ferie/fraværsoversikt og standard rapporter.

Virke Oppfølging standard passer bra til mindre virksomheter som ønsker å komme raskt i gang med personaloppfølging.

Oppfølgingsmodulen er selve hoved-modulen i Virke Oppfølging og sikrer effektiv og bedre oppfølging av ansatte på alle nivåer i organisasjonen. All ansatt-informasjon er samlet ett sted og hjelper deg i den daglige operasjonelle ledelsen.

Virke Oppføling standard+

I Virke Oppfølging standard+ får du tilgang på

  • Personalregister
  • Fraværsregistrering
  • Oppfølging av ansatte, administrative tiltak, skjematikk og søknader, ferie/fraværsoversikt og standard rapporter.
  • Oppfølging av nyansatte
  • Rapporter, dokumentarkiv, * 5 GB lagring
  • Timeregistrering
  • Medarbeidersamtaler.

Virke Oppfølging standard+ er ideell for  virksomheter som ønsker et unikt system for oppfølging av ansatte, med mulighet for integrasjon med eksisterende system og direkte innrapportering til NAV.

Moduler som kan legges til i systemet:

  • Oppfølging av ansatte og arbeidsmiljøet

  • Omstilling: Prosess, tiltak, varsling og kostnadsberegning

  • Skadebase​: Registrering av skader, ulykker og HMS-observasjoner, oppfølging og tiltak og varsling

  • Avvikshåndtering: Registering av avvik, oppfølging og tiltak og varsling

  • Planlegging: Planlegging av; arbeidstid, skift og turnus og oppgaver

  • QA: Spørreundersøkelser og rapporter

  • Kompetanse kartlegging: Kurs, prosesser og CV

  • Håndbøker: Personalhåndbok, HMS håndbok, lederhåndbok, sykefraværshåndbok og egne håndbøker

​ Fordeler for ledere

  • Bedre oversikt over egne ansatte
  • Enklere oppfølging av sykefravær
  • Oppfølging, tiltak og varsling ved sykefravær, skader og ulykker
  • Enklere planlegging av arbeidstid og ferie
  • Tilgang til rapporter, statistikker og lønnsbehandling
  • Bedre dokumentasjon av fravær, skader og ulykker
  • Lover og regler korrekt ivaretatt
  • Økt trygghet i lederrollen
  • Mobilfunksjon for ledere

Fordeler for ansatte

  • Ansatte blir mer selvhjulpne
  • Tilgang til oversikt over egne feriedager og egen arbeidstid
  • Mulighet til å registrere skader og ulykker
  • Mobilfunksjon for ansatte

Fordeler for HR og administrasjon

  • Mindre oppdatering av personalinfo
  • Færre spørsmål rettet til administrasjonen
  • Ressurser blir frigjort og overskuddstiden kan brukes verdiskapende i form av strategisk HR-arbeid
  • Tilgang til rapporter, statistikke