Bilde av ansatt

Vilja

Da pandemien kom, rammet det reiselivsnæringen svært hardt. Jomfrureiser har i nesten 30 år sendt 50 000 kvinner på aktive reiser til 300 destinasjoner i 100 land. De ville ikke gi opp og søkte støtte fra Innovasjon Norge. Med full pott og ansatte tilbake på jobb etter å ha vært permittert i lengre tid har de fullført på under et år:

  • Ny kommunikasjonsstrategi og -plattform.
  • Økt fokus på bærekraft med egen strategi, og blant annet med treplanting, klimakompensasjon og flere reiser innad i Norge.
  • Byttet navn fra Jomfrureiser til Vilja, med ny visuell profil, ny tone of voice og en yngre målgruppe.
  • Ny nettside helt fra bunnen - som også er miljøvennlig.
  • Lansert ny forretningsmulighet: gruppereiser for kvinner til Norge
  • Viljas gründer, Charlotte Ehde-Eliassen, har gitt ut bok om historien “Med Jomfruer på vift”
  • Økt fokus på nyhetsbrev og sosiale medier for å kommunisere tettere med kunden, også om kvinnehelse (som er en del av bærekraft-strategien).
  • Lansert flere nye konsepter, så som ridetur i Norge og reiser til Svalbard.

Fra å oppleve et kraftig fall i kunder under pandemien, har Vilja nå fullbookede reiser med venteliste på flere av dem, Viljas gründer har blitt portrettert på NRK Lørdagsrevyen og nettsiden er 82 % renere enn andre nettsider.

Vi mener Vilja fortjener å bli årets omstiller fordi de viser hvor viktig det er å se muligheter når ting er mørkt, ikke gi opp og brette opp ermene for å skape nye og bærekraftige resultater.

Medlemskap i Virke

Medlemskapet gir deg tilgang til en rekke fordeler for deg som arbeidsgiver.