Prosjektledelse

Bli en god prosjektleder! Få trening i metoder som sikrer godt samspill og gjennomføringskraft i prosjekter.

Læringsutbytte

Du vil få innsikt og ferdigheter i oppstart og kunnskap om gjennomføring og avslutning av prosjekter, hvordan du skaper en god prosjektkultur og bruk av samhandlingsplattformer. Kurset er praktisk rettet og du vil sitte igjen med kunnskap du kan benytte umiddelbart etter at kurset er fullført.

Dette lærer du

  • Oppstart og hvordan skape en velfungerende prosjektorganisasjon.
  • Kommunikasjon, relasjoner og retrospektiver.
  • Kravspesifikasjon, milepæler, oppgavestyring, omfangsstyring og bruk av digitale verktøy.
  • Møteledelse og brainstorming.
  • Avslutning, overlevering og vedlikehold.

Kurset passer for

Ledere, prosjektledere og medarbeidere med behov for trening i å delta eller lede prosjekter.

Kursholder

  • Per Kristian Haakonsen

    Utviklingssjef, CAMS Airport Tower Solutions

    Per Kristian Haakonsen har over 15 års erfaring innen prosjektledelse og har jobbet som prosjektleder og prosjektmentor for prosjekter både i inn- og utland. Han er sertifisert PRINCE2 Practitioner og Scrum Product Owner. Per Kristian Haakonsen har gjennom 10 år holdt en rekke kurs og konferanser, både i Norge og i utlandet og har stått på scenen i syv land på to kontinenter. Per Kristian er utviklingssjef i ACAMS Airport Tower Solutions, har mastergrad i informatikk og har bakgrunn som programvareutvikler.

Ofte stilte spørsmål

  • Er det servering på kurset?

    Deltakeravgiften dekker full bevertning.

    • Morgen: Kaffe/te og frukt
    • Formiddag: Lunsj
    • Ettermiddag: Kaffe/te og kake
    • Halvdagskurs har lett servering i kurslokalet

  • Hvilke påmeldingsregler gjelder?

    • Ved avmelding belastes 20 % av deltakeravgiften, minimum 500 kroner.
    • Påmelding er bindende etter 14 dager før kursdato, og eventuell av-melding må skje skriftlig. Ved avmelding etter 14 dager før kursdato belastes full deltakeravgift. Betalte plasser kan fritt benyttes av andre i virksomheten.
    • Vi tar forbehold om endringer i programmet som skyldes forhold utenfor vår kontroll.
    • Vi tar forbehold om avlysning av kurs frem til 14 dager før kursstart. Vi kan ikke være økonomisk ansvarlig for eventuelle utgifter som for eksempel reiseutgifter ved en avlysning.
  • Vil det bli delt ut undervisningsmateriell?

    Å delta på et kurs eller en konferanse er en intensiv læringsopplevelse. For at du skal få best mulig utbytte av din deltakelse blir det utdelt eller tilsendt undervisningsmateriell på de fleste av våre kurs.

  • Er kurslokale tilrettelagt funksjonshemmede?

    De fleste av våre kurssteder er tilrettelagt for funksjonshemmede.
    Gi beskjed om eventuelle funksjonshemminger sammen med påmeldingen, slik at vi kan tilrettelegge på best mulig måte.
    Hvis kursstedet ikke har nødvendige fasiliteter kan kursavgiften refunderes.

  • Kan kurset leveres bedriftsinternt?

    Vi kan tilby kurs fra vår kursportefølje som bedriftsinternt kurs for Virke medlemmer på forespørsel.

    Kursene arrangeres i deres eller våre lokaler, alt etter hva som passer best.

    Bedriftsinterne kurs

  • Har du spørsmål om et kurs?

    Kontakt oss på

    Tlf 22 54 17 00 eller

    e-post 

Dette skjer hos Virke!

Se alle kurs og konferanser
  1. Generalforsamling 2023

    Vi inviterer alle medlemmer til digital generalforsamling 13. juni 2023.

  2. EU regulering av takeaway emballasje og kaffekopper av engangsplast

    Lurer du på hvilket ansvar din bedrift har som følge av engangsplastdirektivet? Hvilket ansvar gir direktivet til produsenter og virksomheter innen servering og take away?

  3. Frokostmøte: Fremtidens handel – er du klar?

    Det er bare et halvt år siden ChatGPT slo ned som en bombe og markerte at fremtiden – det er nå. Siden da har ting virkelig gått fort, også i varehandelen. Hvordan henge med på denne utviklingen?

  4. Åpenhetsloven – Dette må du gjøre nå

    Er du på rett spor om rapportering etter åpenhetsloven?

Medlemskap i Virke

Medlemskapet gir deg tilgang til en rekke fordeler for deg som arbeidsgiver.

  • Juridisk bistand og rådgivning

    Våre rådgivere og advokater hjelper deg med forretningsjus og arbeidsrett. Har du større juridiske utfordringer stiller vi med et av Norges ledende advokatmiljøer.

  • Analyser og innsikt

    Vi leverer analyser, indekser og innsikt for en rekke bransjer. Våre skreddersydde rapporter gir deg informasjonen du trenger for å fatte de riktige beslutningene.

  • Fordelsavtaler og rabatter

    Vi tilbyr en rekke fordelsavtaler som en virksomhet trenger, på alt fra drivstoff til strøm og telefoni. Du får også rabatter på alle kurs hos Virke og NKI nettstudier.