Onlinekurs i teamledese
Slik kan du inspirere og videreutvikle ditt team for nå organisasjonens mål.
Læringsutbytte
- Hva som kjennetegner gode team som når resultater
- Hvordan du kan bygge og opprettholde et engasjert team
- Hvordan du kan bruke samlet kompetanse
- Håndtere motstand i teamet
Kursinnhold
- Hva kjennetegner et effektivt team som når resultater?
- Hva er et ekte team?
- Hvordan oppnå psykologisk trygghet i teamet?
- Faser i teamets utvikling
- Deg som teamleder – i spennet mellom prosess og resultat
- Hvordan bruke kompetansen i teamet på best mulig måte?
- Motivasjon av teammedlemmer
- Håndtering av konflikter i teamet
- Hvordan nå resultater sammen
- Om forholdet mellom kommunikasjon og prestasjon i teamet
Metodikk
Vår arbeidsform er formidling av forskningsbasert kunnskap, refleksjon, dialog, erfaringsdeling og trening. Vårt mål er å gi deg kunnskapen og verktøyene du trenger for å utvikle teamet ditt her og nå.
Målgruppe
Mellomledere eller prosjektledere i ulike bransjer der velfungerende team er kritisk for å lykkes med å nå virksomhetens mål.
Kursholdere
Anne-Grete Skofterød
Seniorrådgiver, Hovedorganisasjonen VirkeI Virke jobber Anne-Grete som nettverksleder, og med kurs og lederutvikling. Hun har en cand.mag grad med litteraturvitenskap, religionshistorie og nordisk språk og litteratur. I tillegg har hun en bachelor i pedagogikk, med vekt på voksen og sosialpedagogikk. Anne-Grete har også arbeidspsykologi fra BI og en mestertittel i aksjonsmetodikk og prosessledelse. Hun er sertifisert som coach og har lang og bred erfaring med ulike typer utviklingsarbeid, prosessledelse og konflikthåndtering.
Golara Heydari
Leder kompetanseutvikling, Hovedorganisasjonen VirkeGolara har pedagogisk bakgrunn og ledererfaring fra gründervirksomhet. Hun har jobbet med kompetanseheving og kurs i i over ti år og er blant annet opptatt av læring i arbeidslivet, samt hvordan digitaliseringen virker inn på undervisning og læring. Golara er leder for Virkes kurs- og nettverksportefølje. Sammen med teamet i Virke Kompetanseutvikling jobber hun for å hjelpe ledere og virksomheter med kompetanseheving og faglig utvikling.
Ofte stilte spørsmål
-
Om påmeldingsregler
-
Slik får du tilgang til onlinekurset
-
Er det noe annet du lurer på?
Dette skjer hos Virke!
Se alle kurs og konferanserNye regler om verneombud og arbeidsmiljøutvalg fra 1. januar 2024
I dette webinaret blir du oppdatert på de nye lovendringene, og du får også vite hva du som arbeidsgiver er pliktig å tilby av opplæring for verneombud og medlemmer av arbeidsmiljøutvalget.
Innspillsmøte Kreativ næring strategi Oslo
Hovedorganisasjonen Virke inviterer medlemmer, næringsliv og samarbeidspartnere i Oslo til et åpent innspillmøte og spør hva skal til for å løfte kreativ næring nasjonalt?
ReisePULS: Hvordan planlegger nordmenn å reise i 2024?
Velkommen til årets første Reisepuls!
Nye klima- og miljøkrav i anskaffelser – hva må du kunne?
Fra og med 1. januar 2024 vil en ny endringsforskrift skjerpe kravene for ivaretakelse av klima- og miljøhensyn i offentlige anskaffelser.
Lederskap som virker – God ledelse på avstand
I dette webinaret snakker vi med Per Kristian Haakonsen, utviklingssjef i ACAMS Airport Tower Solutions, om hvordan du kan skape en sterk bedriftskultur i en hybrid arbeidshverdag hvor mange jobbe hjemmefra eller har geografisk avstand til sin leder og andre kolleger.
Kontakt
Slik bruker du medlemskapet
Som medlem i Virke får du som arbeidsgiver mange fordeler.
-
Få hjelp med HR og arbeidsrett
Virkes rådgivere står klare til å bistå med gode råd og konkret hjelp i forbindelse med ansettelsesavtaler, oppsigelsessaker, nedbemanningsprosesser og andre personalsaker.
-
Forretningsjuridisk bistand
Få tilgang til forretningsjuridisk bistand fra Virkes erfarne advokater. Medlemmer får inntil 30 minutters forretningsjuridisk rådgivning i hver sak, helt kostnadsfritt. Tar henvendelsen lengre tid, får du en svært konkurransedyktig pris.
-
Gunstige fordelsavtaler
Spar penger på produkter og tjenester som bedriften har bruk for! Som Virke-medlem får du gode rabatter og prioritert kundeservice hos våre mange samarbeidspartnere.