Onlinekurs - Medarbeidersamtalen

Lær hvordan du kan bruke medarbeidersamtalen som et viktig ledelsesverktøy.

Det er ingen planlagte datoer for dette kurset.

Se vår kursoversikt for andre aktuelle kurs.

Læringsutbytte

Du vil bli i stand til å bruke medarbeidersamtalen som et aktivt ledelsesverktøy og skape større trygghet for den som skal gjennomføre medarbeidersamtaler. Metoden er fleksibel og kan tilpasses til din virksomhets behov.

Motiverte medarbeidere skaper bedre resultater. Medarbeidere som i en positiv dialog opplever at virksomheten avklarer forventninger, behov og bidrag til virksomhetens resultater, oppnår økt jobbtilfredshet og høyere motivasjon.

Vi går gjennom følgende temaer

  • Hvorfor medarbeidersamtaler?
  • Hva kjennetegner en god samtale?
  • Ulike typer medarbeidersamtaler – hvilken skal du velge?
  • Temaer i samtalen
  • Forberedelser, gjennomføring og oppfølging
  • Kommunikasjon og dialog i medarbeidersamtalen
  • Samtaletrening
  • Arbeid med case

Kurset passer for

Ledere, HR-personell og andre med personalansvar.

Tidspunkt

Kurset går over to påfølgende dager fra klokken 09.30 til 12.00
Du melder deg på en gang for begge kursdagene.

Kursholder

  • Bente Karoliussen Møkleby

    Daglig leder, Meta Kompetanse as

    Bente Karoliussen Møkleby er daglig leder i Meta Kompetanse AS og har lang erfaring med ledelse. De siste ti årene har hun jobbet med organisasjonsutvikling på konsulentbasis og bistår med blant annet gjennomføring av bedriftsinterne medarbeiderskaps- og lederprogram, forankret i skandinavisk ledelse. Hun er utdannet innen markedsføring, informasjon og samfunnskontakt, samt spisskompetanse i strategisk ledelse og systemtenkning. 

Ofte stilte spørsmål

  • Om påmeldingsregler

    • Ved avmelding belastes 20 % av deltakeravgiften, minimum 500 kroner.
    • Påmelding er bindende etter 14 dager før kursdato, og eventuell av-melding må skje skriftlig. Ved avmelding etter 14 dager før kursdato belastes full deltakeravgift. Betalte plasser kan fritt benyttes av andre i virksomheten.
    • Vi tar forbehold om endringer i programmet som skyldes forhold utenfor vår kontroll.
  • Slik får du tilgang til onlinekurset

    • Etter påmelding får du automatisk tilsendt en lenke til å følge onlinekurset. Det er derfor viktig at du har oppgitt korrekt e-postadresse ved påmelding. Du vil også motta lenken til onlinekurset en time før sendestart.
    • Sørg for å være pålogget fem til ti minutter før kursstart, vi ønsker å starte presis. Opplever du problemer med lenken ta kontakt med oss. 
    • Chrome, Safari og Edge er nettleserne som fungerer best. Det er en fordel å ha en nyere versjon av nettleseren.
  • Er det noe annet du lurer på?

    Kontakt oss på

    Telefon 22 54 17 00 eller e-post 

Dette skjer hos Virke!

Se alle kurs og konferanser
  1. Onlinekurs – Selvledelse

    På dette kurset vil du få økt kompetanse på selvledelse og konkrete verktøy og teknikker du kan benytte selv og i veiledning av medarbeiderne dine.

  2. Onlinekurs - Prosjektledelse

    Bli en god prosjektleder! Få trening i metoder som sikrer godt samspill og gjennomføringskraft i prosjekter.

  3. Introduksjon til CSRD – EUs direktiv for bærekraftsrapportering

    I dette webinaret får du en introduksjon til EUs nye direktiv for bærekraftsrapportering, CSRD. Du får vite hvilke virksomheter som blir rapporteringspliktige,hva som skiller den europeiske standarden for bærekraftsrapportering, ESRS fra øvrige standarder og hvordan du kommer i gang med en dobbel vesentlighetsvurdering.

  4. Skillet mellom arbeidstaker og oppdragstaker

    Har du oppdragstakere i bedriften, eller vurderer du å inngå en slik avtale? Da er det viktig at du har oversikt over hva som skiller en arbeidstaker fra en oppdragstaker. Fra 1. januar 2024, trådte en ny lovendring i kraft, som avgjør at der det tidligere var tvil, så skal oppdragstaker være arbeidstaker. Vi har også fått en mer klargjørende lovbestemmelse av hva som er en arbeidstaker.

  5. Omstillingen mot fremtidens helsevesen

    Hvordan løser vi utfordringene i norsk helse- og omsorgsvesen? Og hva bør være de fremste eksemplene på oppgavedeling og forenkling, for å sikre god og enkel pasientflyt?

Kontakt

Slik bruker du medlemskapet

Som medlem i Virke får du som arbeidsgiver mange fordeler.

  • Få hjelp med HR og arbeidsrett

    Virkes rådgivere står klare til å bistå med gode råd og konkret hjelp i forbindelse med ansettelsesavtaler, oppsigelsessaker, nedbemanningsprosesser og andre personalsaker.

    Hjelp for arbeidsgivere

  • Forretningsjuridisk bistand

    Få tilgang til forretningsjuridisk bistand fra Virkes erfarne advokater. Medlemmer får inntil 30 minutters forretningsjuridisk rådgivning i hver sak, helt kostnadsfritt. Tar henvendelsen lengre tid, får du en svært konkurransedyktig pris.

    Forretningsjuridisk bistand

  • Gunstige fordelsavtaler

    Spar penger på produkter og tjenester som bedriften har bruk for! Som Virke-medlem får du gode rabatter og prioritert kundeservice hos våre mange samarbeidspartnere.

    Se alle fordelsavtalene