Psykologisk trygghet på arbeidsplassen - Onlinekurs

For bedre prestasjoner, mer læring og godt arbeidsmiljø

Det er ingen planlagte datoer for dette kurset.

Se vår kursoversikt for andre aktuelle kurs.

Har du fått med deg Google-studien som peker på at psykologisk trygghet er den viktigste faktoren som skiller høyt presterende team fra ikke så godt presterte team? Eller har du hørt organisasjonspsykologer si at det mest grunnleggende for et godt arbeidsmiljø, er psykologisk trygghet? Det er mange gode grunner til å lære mer om hva psykologisk trygghet er, og enda viktigere, lære om hvordan bygge og opprettholde det i egen organisasjon.  

Læringsutbytte

I dette kurset vil du lære hva som kjennetegner psykologisk trygghet, men hovedvekten av kurset vil handle om hvordan bygge psykologisk trygghet i praksis. Du vil lære forskjellige tilnærminger og høre om hvordan andre organisasjoner jobber med dette. Du vil også få muligheten til å reflektere over hvordan du kan skape psykologisk trygghet i egen organisasjon. 

Innhold

  • Hva er psykologisk trygghet og hvorfor er det så viktig på arbeidsplassen? 
  • Hvordan skape psykologisk trygghet:
  1.  Å bygge en grunnmur av trygghet, åpenhet og respekt
  2.  Forskjellige tilnærminger og eksempler fra ulike organisasjoner
  • Hva kan ødelegge den psykologiske tryggheten og hvordan forhindre det?
  • Hvordan skape psykologisk trygghet i egen organisasjon? 

Kurset passer for

Både nye og erfarne ledere på alle nivåer. Kurset passer også for HR og deg som skal være rådgiver for ledere. 

Kursholder

  • Portrettfoto av Kristine

    Bell Organization & Leadership AS

Ofte stilte spørsmål

  • Om påmeldingsregler

    • Ved avmelding belastes 20 % av deltakeravgiften, minimum 500 kroner.
    • Påmelding er bindende etter 14 dager før kursdato, og eventuell av-melding må skje skriftlig. Ved avmelding etter 14 dager før kursdato belastes full deltakeravgift. Betalte plasser kan fritt benyttes av andre i virksomheten.
    • Vi tar forbehold om endringer i programmet som skyldes forhold utenfor vår kontroll.
  • Slik får du tilgang til onlinekurset

    • Etter påmelding får du automatisk tilsendt en lenke til å følge onlinekurset. Det er derfor viktig at du har oppgitt korrekt e-postadresse ved påmelding. Du vil også motta lenken til onlinekurset en time før sendestart.
    • Sørg for å være pålogget fem til ti minutter før kursstart, vi ønsker å starte presis. Opplever du problemer med lenken ta kontakt med oss. 
    • Chrome, Safari og Edge er nettleserne som fungerer best. Det er en fordel å ha en nyere versjon av nettleseren.
  • Er det noe annet du lurer på?

    Kontakt oss på

    Telefon 22 54 17 00 eller e-post 

Dette skjer hos Virke!

Se alle kurs og konferanser
  1. Kunderettigheter for reisebransjen

    Om de aktuelle lover og spesielt om pakkereisekunders og flypassasjerers rettigheter. Avtaleloven, pakkereiseloven og luftfartsloven.

  2. IATA og reisebyråene – et skjebnesamarbeid som må moderniseres

    På dette webinaret inviterer vi, sammen med Berg-Hansen, til et bransjesamarbeid for å starte en prosess hvor hensikten er å modernisere samarbeidet mellom IATA, flyselskapene og reisebyråene.

  3. Hvordan gjennomføre en ryddig oppsigelsesprosess? - Onlinekurs

    I en oppsigelse er det viktig med en ryddig og korrekt prosess som sikrer begge parter en god avslutning av arbeidsforholdet. Som leder kan det oppleves vanskelig, både mellommenneskelig og arbeidsrettslig. Vi viser hvordan du kan gjøre dette på en forsvarlig måte.

  4. Treningskonferansen 2024

    Ikke gå glipp av årets treningskonferanse, i helt ny drakt!

  5. Kultur- og opplevelsekonferansen 2024

    Årets viktigste møteplass for ledere innen kultur, kreative næringer, reiseliv og opplevelser.  

Kontakt

Slik bruker du medlemskapet

Som medlem i Virke får du som arbeidsgiver mange fordeler.

  • Få hjelp med HR og arbeidsrett

    Virkes rådgivere står klare til å bistå med gode råd og konkret hjelp i forbindelse med ansettelsesavtaler, oppsigelsessaker, nedbemanningsprosesser og andre personalsaker.

    Hjelp for arbeidsgivere

  • Forretningsjuridisk bistand

    Få tilgang til forretningsjuridisk bistand fra Virkes erfarne advokater. Medlemmer får inntil 30 minutters forretningsjuridisk rådgivning i hver sak, helt kostnadsfritt. Tar henvendelsen lengre tid, får du en svært konkurransedyktig pris.

    Forretningsjuridisk bistand

  • Gunstige fordelsavtaler

    Spar penger på produkter og tjenester som bedriften har bruk for! Som Virke-medlem får du gode rabatter og prioritert kundeservice hos våre mange samarbeidspartnere.

    Se alle fordelsavtalene