Virke Gravferd Fagkurs Trinn 1 : 1
Bli med på vårt grunnleggende fagkurs for gravferdskonsulenter. Du vil få bedre forståelse, samt utvide ditt nettverk og kunnskapsområde innen gravferdsbransjen. Kurset varer i fem dager.
Vi går gjennom følgende temaer:
- Virke gravferds vedtekter, standard og regler
- Trygdekunnskap for gravferdsbransjen
- Kommunikasjon og kvalitet
- Kundebehandling - Hvordan takle klager
- Forståelse av kalkulasjon for begravelsesbyråer
- Generelt om prisopplysning for gravferd
- Etikk og retningslinjer på sosiale medier og web
- Besøk til lokale begravelsesbyråer
- Moderne byrådrift
- Hvordan forebygge utbrenthet
Om fagkurset:
- Kurset passer for gravferdskonsulenter og deg som ønsker å kvalifisere deg til å bli daglig leder av et byrå.
- For å delta på Virke Gravferd Fagkurs må byrået ditt være medlem i Virke.
- Kurset gjennomføres som en kombinasjon av forelesning, diskusjoner, gruppearbeid og erfaringsdeling.
- På fagkurset har vi et stort utvalg av dyktige foredragsholdere til de forskjellige innleggene.
- Gravferd Fagkurs Trinn I består av del I og del II. Del II blir avholdt i mars året etter, se vårprogrammet.
Mandag
-
: Registrering
-
: Virke Gravferds vedtekter og standard for god gravferdskikk
Ved Åse Skrøvset, bransjeleder Virke gravferd
-
: Lunsj
-
: Sosiale medier og etiske problemstillinger
Ved Mari Henanger, innholdsprodusent i Virke
-
: Klagebehandling. Hvordan takle klager
Ved Åse Skrøvset, bransjeleder Virke gravferd
-
: Ut å spise
Middag (ekskl. drikke) er inkludert i kursprisen.
Tirsdag
-
: Forståelse av kalkulasjon for begravelsesbyråer
Ved Jan Willy Løken, Jølstad
-
: Lunsj
-
: Generelt om prisopplysninger for gravferd
Ved Jan Willy Løken, Jølstad
-
: Om gravplassen og ulike gravformer
Åse Skrøvset
Onsdag
-
: Hvordan ta vare på deg selv og andre for å hindre utbrenthet
-
: Lunsj
-
: Trygdekunnskap for gravferdsbransjen oppgaver
Ved Helene Størkson Mjåtvedt, NAV
Torsdag
-
: Byråbesøk til MJ og Fonus
-
: Felles lunsj
-
: Besøk hos Jølstad, Grefsen
-
: Avreise fra Jølstad til hotell
Fredag
-
: Kommunikasjon og kvalitet, kroppsspråk
Ved Live Bressendorf Lindseth
-
: Lunsj, oppsummering og avslutning
Ofte stilte spørsmål
-
Er det servering på kurset?
-
Hvilke påmeldingsregler gjelder?
-
Vil det bli delt ut undervisningsmateriell?
-
Er kurslokale tilrettelagt funksjonshemmede?
-
Kan kurset leveres bedriftsinternt?
-
Har du spørsmål om et kurs?
Dette skjer hos Virke!
Se alle kurs og konferanserKunderettigheter for reisebransjen
Om de aktuelle lover og spesielt om pakkereisekunders og flypassasjerers rettigheter. Avtaleloven, pakkereiseloven og luftfartsloven.
IATA og reisebyråene – et skjebnesamarbeid som må moderniseres
På dette webinaret inviterer vi, sammen med Berg-Hansen, til et bransjesamarbeid for å starte en prosess hvor hensikten er å modernisere samarbeidet mellom IATA, flyselskapene og reisebyråene.
Hvordan gjennomføre en ryddig oppsigelsesprosess? - Onlinekurs
I en oppsigelse er det viktig med en ryddig og korrekt prosess som sikrer begge parter en god avslutning av arbeidsforholdet. Som leder kan det oppleves vanskelig, både mellommenneskelig og arbeidsrettslig. Vi viser hvordan du kan gjøre dette på en forsvarlig måte.
Treningskonferansen 2024
Ikke gå glipp av årets treningskonferanse, i helt ny drakt!
Handelskonferansen 2024
Årets viktigste møteplass for deg som jobber med handel og tjenester
Kontakt
Slik bruker du medlemskapet
Som medlem i Virke får du som arbeidsgiver mange fordeler.
-
Få hjelp med HR og arbeidsrett
Virkes rådgivere står klare til å bistå med gode råd og konkret hjelp i forbindelse med ansettelsesavtaler, oppsigelsessaker, nedbemanningsprosesser og andre personalsaker.
-
Forretningsjuridisk bistand
Få tilgang til forretningsjuridisk bistand fra Virkes erfarne advokater. Medlemmer får inntil 30 minutters forretningsjuridisk rådgivning i hver sak, helt kostnadsfritt. Tar henvendelsen lengre tid, får du en svært konkurransedyktig pris.
-
Gunstige fordelsavtaler
Spar penger på produkter og tjenester som bedriften har bruk for! Som Virke-medlem får du gode rabatter og prioritert kundeservice hos våre mange samarbeidspartnere.