Search Results here!

Medarbeidersamtalen

Lær hvordan du kan bruke medarbeidersamtalen som et viktig ledelsesverktøy.

Læringsutbytte

Du vil bli i stand til å bruke medarbeidersamtalen som et aktivt ledelsesverktøy og skape større trygghet for den som skal gjennomføre medarbeidersamtaler. Metoden er fleksibel og kan tilpasses til din virksomhets behov.

Motiverte medarbeidere skaper bedre resultater. Medarbeidere som i en positiv dialog opplever at virksomheten avklarer forventninger, behov og bidrag til virksomhetens resultater, oppnår økt jobbtilfredshet og høyere motivasjon.

Innhold

Vi går gjennom følgende temaer:

  • Hvorfor medarbeidersamtaler?
  • Hva kjennetegner en god samtale?
  • Ulike typer medarbeidersamtaler – hvilken skal du velge?
  • Temaer i samtalen
  • Forberedelser, gjennomføring og oppfølging
  • Kommunikasjon og dialog i medarbeidersamtalen
  • Samtaletrening
  • Arbeid med case

Kurset gjennomføres som seminar, med forelesning, diskusjoner, erfaringsdeling, samtaletrening og arbeid med case.

Kurset passer for

Ledere, HR-personell og andre med personalansvar.

Ofte stilte spørsmål

  • Hva slags servering er det på kurset?

  • Hvilke påmeldingsregler gjelder?

  • Vil det bli delt ut undervisningsmateriell?

  • Er kurslokale tilrettelagt funksjonshemmede?

  • Kan kurset leveres bedriftsinternt?

  • Hvordan søke om OU-fond midler til kurs hos Virke?

  • Har du spørsmål om et kurs?

Illustrasjon av et par med mange spørsmål

Vi holder også andre kurs og konferanser. Håper vi sees!

  1. Kurs i forhandlingsteknikk

    For å lykkes i forhandlinger må du kunne håndtere både hindringene og mulighetene som ligger i forhandlingssituasjonen. Dette kurset viser deg hvordan.

  2. Markedsføring på Facebook

    Lær hvordan du setter opp annonser på Facebook. Meld deg på kurs og få en effektiv innføring i Facebook-annonsering for bedrifter.

  3. Digital Bootcamp

    Lær hvordan du kan bruke digitale kanaler til å bygge merkevare og drive salg.

  4. Rettigheter og plikter ved arbeidstakers sykefravær

    Lær hvordan du håndterer sykefraværet på en korrekt måte. Alle vil før eller siden komme i en situasjon hvor en ansatt blir syk eller får syke barn. At rettigheter og plikter i denne forbindelse håndteres på en god måte, er viktig både for deg og den ansatte.

  5. Konflikthåndtering

    Hvordan løser du best konflikter på arbeidsplassen? Få nyttige råd og praktisk trening i å håndtere konflikter på en best mulig måte.

Se alle kurs og konferanser